Lähikuva mikrofonista studioympäristössä.

Ajankohtainen luontopolitiikka -podcast: jakso 4. Lajikohtainen suojelu luonnon käytössä

Ajankohtainen luontopolitiikka -podcastsarjan neljännessä jaksossa keskitymme lajikohtaisen suojelun haasteisiin ja ratkaisumalleihin. Miten lajikohtaiset, kansalliset suojeluvelvoitteet ja suojelutoimenpiteet voidaan tai voitaisiin sovittaa yhteen ihmisen luonnon käyttöön liittyvien intressien ja tarpeiden kanssa Suomen olosuhteissa? Millaisia haasteita tähän liittyy, ja miten näitä haasteita on täällä onnistuttu ratkomaan?

Näistä kysymyksistä Emmi Salmivuoren kanssa keskustelevat Itä-Suomen yliopiston tutkijat, tutkimusjohtaja Taru Peltola historia- ja maantieteiden laitokselta, professori Anssi Vainikka ympäristö- ja biotieteiden laitokselta sekä väitöskirjatutkija Timo Haapasalo historia- ja maantieteiden laitokselta.

Podcastsarja on tehty osana Jotpa-rahoitteista Biodiversiteetti-hanketta yhteistyössä Itä-Suomen yliopiston Jatkuvan oppimisen keskuksen, Historia- ja maantieteen laitoksen sekä ympäristö- ja biotieteiden laitoksen kanssa. Podcastsarja on osa kaikille avointa Ajankohtainen luontopolitiikka -opintojaksoa (1 op).

Jakso on kuunneltavissa Spotifyista.

Tekstivastine