UEF liput lipputangoissa

Pohjois-Savon rahaston apurahoja Itä-Suomen yliopiston tutkijoille

Suomen Kulttuurirahaston Pohjois-Savon rahasto jakoi tänä vuonna 1 035 000 euroa yhteensä 81:lle apurahansaajalle.

Apurahoista 42, yhteensä 585 500 euroa, myönnettiin tieteelle, taiteen tukemiseen jaettiin 35 apurahaa, yhteensä 327 500 euroa. Kokovuotisia työskentelyapurahoja myönnettiin yhteensä yksitoista, suuruudeltaan 24 000 euroa ja väitelleille kaksi, suuruudeltaan 30 000 euroa. Apurahoja myönnetään eniten terveystieteiden ja säveltaiteen aloille.

Apurahaa saivat muun muassa seuraavat tutkijat Itä-Suomen yliopistosta:

FT Minna Kivimäenpää, FT Marja Maljanen ja FM Flobert Ndah saivat Yleisrahastosta, Alma ja Jussi Jalkasen apurahana 32 000 euroa ilmaston lämpenemisen ja lisääntyneen pilvisyyden vaikutuksia subarktisten ekosysteemien hiili- ja typpikaasuvirtoihin käsittelevään tutkimukseen.

FT Kirsi Ketola sai Yleisrahastosta 15 000 euroa eturauhassyöpäsolujen erilaistumista neuroneiksi hoitojen seurauksena käsittelevään väitöksen jälkeiseen tutkimukseen.

Kaikki apurahansaajat

Itä-Suomen yliopistossa opiskelevat apurahansaajat

Lähde: Suomen Kulttuurirahasto

Tutkijoiden yhteystiedot puhelinluettelossa: http://www.uef.fi/fi/yhteystiedot/puhelinluettelo