Valoja ja dataa.

Joensuun kampus, Metria-rakennus, sali M100
Yliopistokatu 7
Lisää kalenteriin:

​Työpaja rakenteettomasta datasta tutkimuksessa esittelee yliopiston tutkimusryhmien työtä rakenteettomalla datalla. Rakenteeton data, esimerkiksi tekstidata, on merkittävä datan muoto monella tutkimusalalla, mutta sen käyttö on rakenteista, esim. taulukkomuotoista, dataa vaikeampaa. Työpajassa on esitelmiä laajasti eri tieteenaloilta ja niissä käydään läpi rakenteettoman datan haasteita, mahdollisuuksia ja tuloksia. Esitelmien kieli on englanti.

Työpaja tuo yhteen rakenteetonta dataa käyttävät tukijat ympäri yliopistoa ja se on avoin myös yliopiston ulkopuolisille. Työpaja alkaa 23. toukokuuta kello 9.30 aamukahvilla ja jatkuu kello 16 asti.

Ilmoittautumisia pyydetään 13. toukokuuta mennessä.

Ilmoittautumislomakkeella voi Itä-Suomen yliopiston yhteisön jäsen myös ilmoittautua yhteiskuljetukseen Kuopion kampukselta Joensuuhun.

Katso lisätietoja ja Rakenteeton data tutkimuksessa -työpajan ohjelma verkkosivuilta.

Tiedustelut: Pauli Miettinen, sähköposti pauli.miettinen@uef.fi.