UEFin liput.

Aika:
Tapahtumapaikka:
Lisää kalenteriin:

UEF järjestää osana Kuopio Prideä etäluennon, jossa esitellään otteita yliopiston tutkijoiden sateenkaarevista tutkimuksista.  Tilaisuudessa keskustellaan marginaaleista, rajoista ja toiseuden kokemuksista eri näkökulmista ja paikoista. Miten syrjäseudulla elävät kertovat queer-elämistään? Minkälaisia piiloutumisen ja esiinastumisen keinoja LHBTIQ+ aktivistit hyödyntävät Pietarissa? Miten kehollisen tuntemuksen ja liikkeen avulla voi löytää yhteyksiä omaan sekä muiden queeriyteen?

Tilaisuuteen osallistuvat yliopistomme tutkijat Iiris Lehto ja Anni Rannikko sekä Pauliina Lukinmaa. Lisäksi tilaisuudessa esiintyy vierailijaluennoitsija Dasha Che, queer-aktivisti ja tanssitaiteilija. Hänen esityksensä sisältää lyhyen luennon ja liikettä käsittelevän minityöpajan. Luennot ovat pääasiassa suomeksi, mutta Dasha Chen luento ja työpaja pidetään englanniksi. Virtuaaliluento järjestetään Zoom-sovelluksen avulla, ja tarvitset osallistumiseen ainoastaan internetselaimen. Tilaisuus on avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille, eikä siihen tarvitse ilmoittautua etukäteen.

Tervetuloa!

Lisätietoja: tuuli.miinalainen[at]uef.fi.

Ohjelma:

14:15 Alkusanat

14:20 Anni Rannikko, tutkija, UEF & Iiris Lehto, projektitutkija, UEF
Kaksi tarinaa itäsuomalaisesta queer-elämästä

14:50 Pauliina Lukinmaa, Nuorempi tutkija, UEF
Piiloutumisen ja esiinastumisen taktiikoita: etnografisia tulkintoja LHBTIQ+ aktivismista Pietarissa

15:20 Dasha Che, performanssitaiteilija, feministiqueer-aktivisti, FIN/US/RUS
Weak queer body: New ways of exploring the connection with oneself and their queer kin?

15:50 Loppusanat ja keskustelu