Pyöreitä tarroja lasiseinällä.

Tapahtumapaikka:
Verkossa
Lisää kalenteriin:

International Society for Ethnology and Folklore (SIEF) -järjestön kesäkuussa Helsingissä virtuaalisesti pidettävän kongressin aloitusohjelmaan sisältyvä keskustelutilaisuus Towards New Forms of Engagement – Celebrating 100 Years of Finnish Ethnology on seurattavissa etäyhteyden kautta.

Itä-Suomen yliopisto on Joensuun yliopiston tukisäätiön avustuksella taustavoimana kongressin toisena päivänä eli 20.6. järjestettävässä tilaisuudessa, jossa sekä juhlistetaan suomalaisen etnologian satavuotista historiaa että keskustellaan etnologian ja muun kulttuurintutkimuksen kytkeytymisestä yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen.

Tilaisuuden puheenjohtajana toimii kulttuurintutkimuksen professori Pertti Anttonen, ja Itä-Suomen yliopistosta on puhujana mukana myös kulttuurintutkimuksen professori Tuulikki Kurki. Muut puhujat ovat etnologian emeritaprofessori Anna-Maria Åström Åbo Akademista, tutkijatohtori, tieteenfilosofi Inkeri Koskinen Tampereen yliopistosta ja etnologian professori Konrad Kuhn Insbruckin yliopistosta. Heidän lisäkseen keskustelijoina ovat etnologian ja folkloristiikan professori Valdimar Hafstein Islannin yliopistosta, professori Nevena Škrbić Alempijević Zagrebin yliopistosta ja professori Bernhard Tschofen Zurichin yliopistosta. Loppusanat lausuu ja juhlamaljan nostaa etnologian professori Coppelie Cocq Helsingin yliopistosta.

Tilaisuuden ohjelma on luettavissa järjestön verkkosivulta osoitteessa https://www.siefhome.org/congresses/sief2021/100_years.shtml.

Lisätietoja antaa Pertti Anttonen, sähköposti pertti.anttonen@uef.fi.

International Society for Ethnology and Folklore -järjestön 15. kongressi toteutetaan etäyhteyksin 19.–24.6. teemanaan Breaking The Rules? Power, Participation, Transgression. Osallistujia on yli tuhat eri puolilta maailmaa.