Pyöreitä tarroja lasiseinällä.

Suomalaisen sovittelun tila ja mahdollisuudet - SUSTIMA-hankkeen raportin julkistamistilaisuus

• Webinaari
  • Talous ja yhteiskunta
  • Työelämäyhteistyö
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
Tapahtumapaikka:
Verkossa
Lisää kalenteriin:

​Itä-Suomen yliopiston tutkijaryhmä on kartoittanut suomalaisen sovittelukentän tilaa ja tulevaisuuden mahdollisuuksia. Suomalaisen sovittelun tila ja mahdollisuudet (SUSTIMA) -hanke toteutettiin osana valtioneuvoston vuoden 2020 selvitys- ja tutkimussuunnitelman toimeenpanoa. Hankkeen taustalla on pääministeri Sanna Marinin hallitusohjelman kirjaus sovittelun käytön vahvistamisesta. Hankkeen loppuraportti julkaistaan 31.3.2022 verkkotilaisuudessa, joka on avoin kaikille kiinnostuneille.

Tilaisuuden avaus - kehittämisneuvos Aarne Kinnunen, oikeusministeriö

SUSTIMA -hankkeen johtopäätösten ja suositusten esittely – professori Lasse Peltonen, Itä-Suomen yliopisto

Kommenttipuheenvuorot:

Professori, tutkimusjohtaja (Krimo) Kimmo Nuotio, Helsingin yliopisto

Ohjelmajohtaja Maija Gellin, Suomen Sovittelufoorumi ry

Keskustelua

Lisätietoja antaa professori Lasse Peltonen, sähköposti lasse.peltonen@uef.fi.

Selvitys: Sovittelu elää ja voi hyvin Suomessa – haasteena voimavarojen ja osaamisen pitkäjänteinen kehittäminen - Valtioneuvoston kanslia (vnk.fi)