Mies ja poika luonnossa.

Studia Generalia: Voiko luontoa rakastaa? Luontorakkauden moraalipsykologiasta.

• Yleisöluento
  • Terveys ja hyvinvointi
  • Talous ja yhteiskunta
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
13:00–14:30
Tapahtumapaikka:
Verkossa
Lisää kalenteriin:

Hyvinvointi ekologisena kysymyksenä – kaikille avoin Studia Generalia

Itä-Suomen yliopiston yhteiskuntatieteiden laitos uudistaa toimintojaan kestävän hyvinvoinnin opetuksen ja tutkimuksen osalta. Uudessa Hyvinvointi yhteiskunnassa -nimisessä suuntautumisvaihtoehdossa yhdistyvät entiset sosiologian ja sosiaalipedagogiikan maisteriohjelmat.

Juhlistamme Hyviksen käynnistämistä tarjoamalla kaikille avoimen Studia Generalia -luentosarjan kevään 2021 aikana. Luennoitsijoina on joukko maamme parhaita kestävän hyvinvoinnin asiantuntijoita. Luentotilaisuuden kesto on 1–1,5 tuntia.

30.3. Elisa Aaltola luennoi aiheesta Voiko luontoa rakastaa? Luontorakkauden moraalipsykologiasta.

Rakkaus on puhuttanut filosofeja jo vuosituhansien ajan. Luennolla esitellään joitakin rakkauden määritelmiä ja sitä, mitä ne kertovat luontorakkauden mahdollisuudesta. Väitteenä on, että luontorakkaus edistää sekä ekologista hyvää että ihmisten omaa psyykkistä ja fyysistä hyvinvointia.

Elisa Aaltola on ympäristö- ja eläinetiikan dosentti ja filosofi.

Tilaisuus järjestetään Zoom-alustalla.

Seuraavat yleisöluennot:

• 15.4.2021 klo 13 Tuuli Hirvilammi: Kestävä hyvinvointi yhteiskuntapoliittisena tavoitteena.
  • 21.4.2021 klo 13 Paavo Järvensivu: Ekologinen jälleenrakennus ja poliittisen kuilun ylitys.
  • 26.4.2021 klo 13 Eva Heiskanen: Kestävän kulutuksen rooli hyvän tulevaisuuden rakentumisessa.
  • 4.5.2021 klo 13 Katriina Siivonen: Kulttuurin merkitys kestävyystransformaatiossa.
  • 17.5.2021 klo 13 Teppo Eskelinen: Utopia yhteiskuntatieteellisenä metodina kestävän tulevaisuuden rakentamisessa.

Tervetuloa!