Ihmishahmoja kävelee kaupunkimaisemassa.

Studia Generalia: Uusi kansallinen kestävän kehityksen strategia – väline yhteiskunnallisen kestävyysmurroksen tekemiseen

• Yleisöluento
  • Ympäristö ja luonnonvarat
  • Terveys ja hyvinvointi
  • Talous ja yhteiskunta
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
13:00–14:30
Tapahtumapaikka:
Verkossa (Zoom)
Lisää kalenteriin:

Itä-Suomen yliopiston yhteiskuntatieteiden laitos tarjoaa kestävään hyvinvointiin liittyvän Studia Generalia -luentosarjan keväällä 2022. Kaikille avoimet luennot toteutetaan yhteistyössä Snellman-kesäyliopiston kanssa.

Luentosarja on osa Itä-Suomen yliopiston yhteiskuntatieteiden laitoksen Hyvinvointi yhteiskunnassa -suuntautumisvaihtoehtoa, jossa yhdistyvät entiset sosiologian ja sosiaalipedagogiikan maisteriohjelmat.

Luennoitsijoina on joukko maamme parhaita kestävän hyvinvoinnin asiantuntijoita. Luentotilaisuuden kesto on 1–1,5 tuntia. Lisätietoja luentosarjasta antavat professori Arto O. Salonen (arto.salonen@uef.fi) ja yliopistonlehtori Sanna Ryynänen (sanna.ryynanen@uef.fi).

19.5.2022 klo 13.00, Sami Pirkkala: Uusi kansallinen kestävän kehityksen strategia – väline yhteiskunnallisen kestävyysmurroksen tekemiseen

• Strategia ei ole vain sanahelinää; se on kestävän kehityksen toimikunnan tahtotila ja tavoitteisto toivotusta tulevaisuudestamme. Strategia sisältää konkreettisten tavoitteiden lisäksi tunnistetut tekemisen paikat, joissa toimintamme pitää muuttua, jotta globaalit kestävän kehityksen tavoitteet toteutuvat. Strategian ydinkysymys on, kuinka suomalaisten hyvinvointi saadaan mahtumaan luonnon kantokyvyn rajoihin.
  • Sami Pirkkala toimii Suomen kestävän kehityksen toimikunnan pääsihteerinä
  • Osallistu luennolle tästä: https://uef.zoom.us/j/68243863019