Mies ja poika luonnossa.

Verkossa
Lisää kalenteriin:

Hyvinvointi ekologisena kysymyksenä – kaikille avoin Studia Generalia

Itä-Suomen yliopiston yhteiskuntatieteiden laitos uudistaa toimintojaan kestävän hyvinvoinnin opetuksen ja tutkimuksen osalta. Uudessa Hyvinvointi yhteiskunnassa -nimisessä suuntautumisvaihtoehdossa yhdistyvät entiset sosiologian ja sosiaalipedagogiikan maisteriohjelmat.

Juhlistamme Hyviksen käynnistämistä tarjoamalla kaikille avoimen Studia Generalia -luentosarjan kevään 2021 aikana. Luennoitsijoina on joukko maamme parhaita kestävän hyvinvoinnin asiantuntijoita. Luentotilaisuuden kesto on 1–1,5 tuntia.

4.5. Katriina Siivonen luennoi aiheesta Kulttuurin merkitys kestävyystransformaatiossa.

Kulttuurisella kestävyydellä on monta eri muotoa. Luennolla tutustutaan niihin ja eritellään niiden suhdetta kestävän kehityksen eri ulottuvuuksiin. Kokonaiskestävyyden tavoittaminen on vaikeinta. Sen saavuttamiseksi on tarve yhteisesti luoda uudenlaista kuvaa maailmasta eli muuntautua kulttuurisesti.

Katriina Siivonen on tulevaisuudentutkimuksen yliopistonlehtori, kulttuuriperinnön tutkimuksen dosentti ja eurooppalaisen etnologian tohtori. Hän on tutkinut kulttuurista kestävyyttä yli kahdenkymmenen vuoden ajan. Hän on erikoistunut osallistavaan, kulttuuripohjaiseen tulevaisuustyöskentelyyn ja kehittää parhaillaan tulevaisuusperinnön käsitettä ja siihen perustuvaa osallistavaa metodologiaa DYNAMO-hankkeessa.

Tilaisuus järjestetään Zoom-alustalla.

Kevään viimeinen yleisöluento:

• 17.5.2021 klo 13 Teppo Eskelinen: Utopia yhteiskuntatieteellisenä metodina kestävän tulevaisuuden rakentamisessa.

Tervetuloa!