Ihmishahmoja kävelee kaupunkimaisemassa.

Tapahtumapaikka:
Verkossa (Zoom)
Lisää kalenteriin:

Itä-Suomen yliopiston yhteiskuntatieteiden laitos tarjoaa kestävään hyvinvointiin liittyvän Studia Generalia -luentosarjan keväällä 2022. Kaikille avoimet luennot toteutetaan yhteistyössä Snellman-kesäyliopiston kanssa.

Luentosarja on osa Itä-Suomen yliopiston yhteiskuntatieteiden laitoksen Hyvinvointi yhteiskunnassa -suuntautumisvaihtoehtoa, jossa yhdistyvät entiset sosiologian ja sosiaalipedagogiikan maisteriohjelmat.

Luennoitsijoina on joukko maamme parhaita kestävän hyvinvoinnin asiantuntijoita. Luentotilaisuuden kesto on 1–1,5 tuntia. Lisätietoja luentosarjasta antavat professori Arto O. Salonen (arto.salonen@uef.fi) ja yliopistonlehtori Sanna Ryynänen (sanna.ryynanen@uef.fi).

26.4.2022 klo 13.00, Suvi Salmenniemi: Kestävä hyvinvointi ekokriisin aikakaudella

• Luennolla tarkastellaan kestävää hyvinvointia hoivan, uusintamisen ja uupumuksen näkökulmista. Aihetta lähestytään feministisen sosiaalisen uusintamisen ja kriittisen teorian nykykeskustelujen kautta.
  • Suvi Salmenniemi on sosiologian professori Turun yliopistossa. Hän johtaa Suomen Akatemian rahoittamaa Poliittinen mielikuvitus ja vaihtoehtoiset tulevaisuudet -tutkimushanketta.
  • Osallistu luennolle tästä: https://uef.zoom.us/j/64216044007