SciFest -tapahtuman kävijöitä. Veneet vesillä -paja Botanialla.

PERUTTU SciFest 2020 - Ihminen ja luonto

• Yleisötapahtuma
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
10:00–18:00
Tapahtumapaikka:
Botania
Heinäpurontie 70, Joensuu
Lisää kalenteriin:

TAPAHTUMA ON PERUTTU KORONAVIRUSTILANTEEN VUOKSI

Joensuun Tiedeseuran järjestämässä SciFest 2020 -tiedetapahtumassa pohdiskellaan tänä vuonna laajasti ihmisen ja luonnon suhdetta. Ohjelma pitää sisällään työpajoja, kilpailuja, luentoja, vuorovaikutteisia näyttelyitä ja paljon muuta tieteeseen, ympäristöön ja teknologiaan liittyvää asiaa.

SciFest järjestetään tapahtumapuutarha Botanialla syksyn aikana kolmessa osassa lauantaina 12.9.2020 klo 10-18, lauantaina 10.10.2020 klo 10-18 ja marraskuun lopulla Visual Festival -tapahtuman yhteydessä. Syyskuun ja lokakuun tapahtumissa Botanialle on vapaa pääsy koko päivän.

SciFestin ohjelma tarjoaa kymmeniä työpajoja, joissa osallistujat pääsevät innostumaan ja oppimaan uutta tieteestä ja teknologiasta itse tekemällä ja kokeilemalla. Työpajatarjonnasta löytyy tekemistä jokaiseen makuun, sillä työpajat linkittyvät luonnollisesti ja laaja-alaisesti koulujen opetussuunnitelmien sisältöihin. Myös vanhemmat ovat tervetulleita osallistumaan pajatoimintaan!

Kuinka rakennetaan robotti? Voiko ihminen elää Marsissa? Miten tekoäly ja koneoppiminen muuttavat maailmaa, ja kuinka minä voin olla osa muutosta? Näitä ja muita kysymyksiä pohditaan yhdessä SciFestissä. Työpajat esittelevät viimeisintä huutoa olevat teknologiat innostavalla ja mieleenpainuvalla tavalla! Oletko sinä valmis olemaan osa muutosta?

Lue lisää SciFestista ja seuraa päivitettäviä ohjelmatietoja osoitteessa https://www.scifest.fi/scifest-2020.php