Pilviä

Monitieteistä ilmasto- ja terveystutkimusta Itä-Suomen yliopistossa

• Seminaari
  • Ympäristö ja luonnonvarat
  • Terveys ja hyvinvointi
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
13:00–15:00
Tapahtumapaikka:
Kuopion kampus, Medistudia-rakennus, sali MS300 (Yliopistonranta 1, Kuopio)
Lisää kalenteriin:

Suomalainen Tiedeakatemia ja Itä-Suomen yliopisto järjestävät Monitieteistä ilmasto- ja terveystutkimusta Itä-Suomen yliopistossa -seminaarin Kuopion kampuksella Medistudia-rakennuksessa, sali MS300 (Yliopistonranta 1, Kuopio) tiistaina 10.5.2022 klo 13.00-15.00. Tilaisuus on yleisölle avoin, tervetuloa!

• Seminaarin avaus. Seminaarin puheenjohtaja dekaani Kari Lehtinen.
  • Suomalainen Tiedeakatemia. Suomalaisen Tiedeakatemian esimies, emeritus professori Kimmo Kaski.
  • Laskennallinen tiede – Datasta terveyttä ja hyvinvointia. Emeritus professori Kimmo Kaski.
  • Ilmakehätutkimus Itä-Suomen yliopistossa ja ACCC-lippulaivassa. Professori Annele Virtanen.
  • Ilmansaasteiden vaikutuksen ihmisten terveyteen. Apulaisprofessori Pasi Jalava.
  • Tauko.
  • Ilmansaasteiden vaikutukset aivojen terveyteen ja aivojen tulehdusvasteeseen. Professori Tarja Malm.
  • Ilmasto-oikeus tieteenalana ja tutkimuskohteena Itä-Suomen yliopistossa. Yliopistonlehtori Tuula Honkonen.

Seminaarin Facebook-sivut

Suomalainen Tiedeakatemia on perustettu vuonna 1908. Sen tehtävänä on edistää tieteellistä tutkimusta ja toimia korkeatasoista tiedettä edustavien tutkijoiden yhdyssiteenä. Tiedeakatemialla on lähes tuhat kotimaista ja ulkomaista jäsentä, jotka on kutsuttu jäseniksi tieteellisten ansioidensa perusteella. Suomalainen Tiedeakatemia järjestää esitelmä- ja keskustelutilaisuuksia, kustantaa tieteellisiä julkaisuja, tekee aloitteita ja antaa lausuntoja tiedettä ja tieteenharjoittajia koskevissa kysymyksissä. Suomalainen Tiedeakatemia jakaa vuosittain noin kaksi miljoonaa euroa apurahoja, erityisesti nuorille tutkijoille.