Maalauksessa vaalealla taustalla tummasävyinen henkilön rintakuva

Monialainen suursimulaatio: Akuutista psykoosista kuntoutuminen

• Yhteistyö
  • Terveys ja hyvinvointi
  • Talous ja yhteiskunta
  • Koulutus ja oppimisympäristöt
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
Tapahtumapaikka:
Verkossa, sekä etäyhteydellä Joensuu ja Iisalmi
Lisää kalenteriin:

Kahdeksas monialainen suursimulaatio järjestetään Itä-Suomen yliopistossa, Kuopion kampuksella etätoteutuksena. Etäyhteyden osoite lähetään osallistujille noin viikkoa ennen suursimulaatiota. Lisäksi osallistuminen on mahdollista Savonia-ammattikorkeakoulun Iisalmen kampuksella Haukisaarentie 1, Auditorio ja Karelia-ammattikorkeakoulun Tikkarinteen kampuksella, Iso auditorio A105.

Tavoitteena on:
• kehittää eri alojen työntekijöiden ja opiskelijoiden osaamista mielenterveyshäiriöisen asiakkaan monialaisessa hoito- ja kuntoutusprosessissa
• kehittää osaamista mielenterveyshäiriöisen asiakkaan asiakaslähtöisessä dialogissa
• tunnistaa mielenterveyshäiriöisiin asiakkaisiin liittyviä mielikuvia.

Kohderyhmänä ovat erityisesti sosiaali- ja terveysalan ammattilaiset, kouluttajat ja opiskelijat monialaisine yhteistyökumppaneineen.

Koulutuksen sisältö:
Koulutuksessa paneudutaan teemaan simulaatio-oppimisen keinoin havainnoimalla mielenterveyshäiriöisen asiakkaan monialaista kuntoutusprosessia ja osallistumalla yhteiseen keskusteluun.

Asiasisältönä ovat:
• Asiakkaan monialainen kotiuttamispalaveri psykiatrisesta osastohoidosta
• Asiakastilanne apteekissa
• Vastaanottokäynti työterveyshoitajan ja hammaslääkärin luona
• Monialainen verkostopalaveri, kun asiakas on asunut noin 2 kk tuetussa asumisessa
• Monialainen oppimiskeskustelu.

Tilaisuus on kaikille avoin ja siihen tulee ilmoittautua 15.10. mennessä.

Lisätietoja antaa professori Terhi Saaranen.