Opiskelija kirjoittaa kannettavalla tietokoneella

Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
Lisää kalenteriin:

Tutustu Kansalliskirjaston digitoitujen aineistojen käyttöön!

Zoom (Funet Miitti):https://helsinki.zoom.us/j/63573030427?pwd=QktQbXZKdlhxWjg1YjZ3a1VBSjV1UT09

Meeting ID: 635 7303 0427. Password: 922494

Sisältö:

Kansalliskirjaston asiantuntija Juha Rautiainen kertoo Kansalliskirjaston digitoitujen lehtiaineistojen käytöstä ja käynnissä olevasta Tutkain-projektista. Digi.kansalliskirjasto.fi-palvelussa on yhteensä yli 18 miljoonaa sivua Kansalliskirjaston kokoelmista digitoituja aineistoja. Noin puolet sivuista on luettavissa vapaasti verkossa. Tutkain-projekti mahdollistaa omalla koneella myös rajatussa käytössä olevan lehtiaineiston tutkimuskäytön vuosien 1930-2018 osalta. Käyttö edellyttää tunnistautumista Haka-tunnuksilla ja käyttölupalomakkeen täyttämistä ensimmäisellä tunnistautumiskerralla. Lisätietoa Tutkaimesta ja käyttölupalomakkeesta löydät täältä. Etätilaisuudessa on mahdollista esittää kysymyksiä Kansalliskirjaston digitoitujen aineistojen käyttöön liittyen.

Tervetuloa mukaan!

Lisätietoja: tietoasiantuntija Harri Parviainen harri.parviainen@uef.fi