metsäinen vaaramaisema

Kestävä metsätalous – mitä se on?

• Yleisötapahtuma
  • Ympäristö ja luonnonvarat
  • Talous ja yhteiskunta
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
Tapahtumapaikka:
Joensuun kampus, Educa-rakennus, auditorio E100 sekä verkossa
Tulliportinkatu 1
Lisää kalenteriin:

Metsiin liittyy moninaisia arvoja. Miten Euroopan Unionin uudet luontoon ja ilmastoon liittyvät lainsäädäntöesitykset vaikuttavat Suomen metsiin? Miten luonnon monimuotoisuus voidaan ottaa huomioon metsätaloudessa? Millaista on kestävä metsätalous?

Kestävästä metsätaloudesta keskustelevat Joensuussa Euroopan parlamentin jäsen Ville Niinistö, Suomen luontopaneelin johtaja professori Janne Kotiaho, Itä-Suomen yliopiston dosentti Ninni Saarinen ja Pohjois-Karjalan maakuntaliiton metsä- ja ilmastoasiantuntija Sari Koivula.

Tilaisuuden järjestävät Pohjois-Karjalan maakuntaliitto, Itä-Suomen yliopisto ja Euroopan parlamentin Vihreät / Euroopan vapaa allianssi. Tilaisuuden juontaa toimittaja Juha Kauppinen.

Ilmoittautumiset tarjoilun vuoksi pyydetään paikan päälle saapuville 13.5.2022 mennessä.

10.00 Tilaisuuden avaus, Itä-Suomen yliopiston rehtori Jukka Mönkkönen

10.05 Miksi metsälainsäädäntöä tehdään EU:ssa ja mitä uudet lait tarkoittavat Suomelle?
Euroopan parlamentin jäsen Ville Niinistö

10.30 Välttämättömät toimet luontokadon pysäyttämiseksi
Suomen Luontopaneelin puheenjohtaja, professori Janne Kotiaho, Jyväskylän yliopisto

10.50 Paneelikeskustelu, osallistujat:
• Dosentti Ninni Saarinen, Itä-Suomen yliopisto
• Metsä- ja ilmastoasiantuntija Sari Koivula, Pohjois-Karjalan maakuntaliitto
• MEP Ville Niinistö
• Professori Janne Kotiaho, Jyväskylän yliopisto

11.50 Yhteenveto, Juha Kauppinen

11.55 Päätössanat, maakuntajohtaja Markus Hirvonen, Pohjois-Karjalan maakuntaliitto

Tervetuloa!