Pyöreitä tarroja lasiseinällä.

Karjalan teologisen seuran yleisöilta: Ruoka-avun vaihtoehtoisia tulevaisuuksia tutkimassa

• Yleisöluento
  • Talous ja yhteiskunta
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
18:00–19:30
Tapahtumapaikka:
Joensuun kampus, Agora-rakennus, sali AT100, sekä verkossa
Yliopistokatu 4
Lisää kalenteriin:

Karjalan teologisen seuran yleisöillassa luennoi TT Anna Salonen.

Suomeen 1990-luvun laman myötä ilmaantunut ruoka-apu oli tarkoitettu väliaikaiseksi. Se näyttää kuitenkin jääneen pysyväksi. Esitelmässä Anna Sofia Salonen esittelee Utopioita ruokajonosta -hanketta, joka etsii toisenlaista ruoka-avun tulevaisuuden tarinaa. Voisiko avun ajatella toisin – tai jopa pois? Kysymys on ajankohtainen ja vaikea aikana, jona kriisit ovat kasvattaneet ruoka-avun tarvetta, tuoneet sen piiriin uusia ihmisryhmiä ja nostaneet sen jälleen otsikoihin. Hanke ei pysähdy näiden uhkien analyysiin, vaan tähyää parempaan tulevaisuuteen. Hankkeessa kysymme millaiseksi ruoka-avun parissa nyt ja tulevaisuudessa toimivat tahot sekä ruoka-apua tarvitsevat ihmiset hahmottelevat ruoka-avun hyvän tulevaisuuden, ja pohdimme mitä nämä visiot kertovat ruoka-avusta tässä ajassa ja yhteiskunnassa.

Lue lisää Utopioita ruokajonosta -hankkeesta täältä

Lisätietoa yleisöillasta ja Karjalan teologisesta seurasta verkko-osoitteessa karjalanteologinenseura.fi  sekä Karjalan teologisen seuran sihteeri Annika Juurikka, sähköposti ktssihteeri@gmail.com.