UEFin liput.

Kansallinen vaikuttavuuden ekosysteemi, tutkimukseen, kehittämiseen ja innovaatioihin: Volyymista arvopohjaisiin terveys- ja hyvinvointipalveluihin (RDIWELL) kick off -seminaari

• Webinaari
  • Terveys ja hyvinvointi
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
9:00–12:00
Tapahtumapaikka:
verkossa (Zoom)
Lisää kalenteriin:

Terveys- ja sosiaalipalvelualan yksityiset ja julkiset kumppanuudet ovat suurten haasteiden edessä niin kansallisesti kuin kansainvälisesti. Meiltä puuttuvat monitieteiset alustat tai toimintamallit, jotka toisivat yhteen tutkijoita sekä julkisen, yksityisen ja kolmannen sektorin sidosryhmiä jakamaan tietoa vaikuttavuudesta ja tutkimusperustaisista käytänteistä ja metodologioista tutkimus-, kehitys- ja innovaatiotoiminnan (TKI) kentällä.

Tukeakseen muutosta kohti vaikuttavuusperusteisia terveys- ja hyvinvointipalveluita, kansalliset johtavat yliopistot ja tutkimuslaitokset sekä keskeiset alan toimijat muodostavat Kansallisen vaikuttavuustutkimuksen, kehittämisen ja innovaation ekosysteemin: vaikuttavuusperusteiset terveys- ja hyvinvointipalvelut (RDIWELL).

Uusi Kansallinen vaikuttavuuden ekosysteemi starttaa Volyymista arvopohjaisiin terveys- ja hyvinvointipalveluihin (RDIWELL) kick off -verkkoseminaarilla. Toivotamme kaikki vaikuttavuusperusteisesta tutkimuksesta, kehittämisestä ja innovoinnista kiinnostuneet tervetulleiksi mukaan Kansalliseen vaikuttavuuden TKI-ekosysteemin toimintaan ja tapahtumiin.

Osallistu seminaariin Zoom-linkin kautta: https://uef.zoom.us/j/7325374813, ja käytä salasanaa: rdi20.

Pyydämme huomioimaan, että jokaisessa sessiossa on oma Zoom-linkki, jolla pääset kirjautumaan haluamaasi sessioon.

9.00–9.10 Tervetuloa ja avaus
Dekaani Sari Rissanen, Itä-Suomen yliopisto
Fasilitaattori tutkimusjohtaja Tomi Mäki-Opas, Itä-Suomen yliopisto

9.10–9.25 Epäedullisessa asemassa olevat väestöryhmät, hoidot ja hoito, tosielämän tietopohjaiset lähestymistavat ja kustannusvaikuttavuus
Professori Ismo Linnosmaa, Itä-Suomen yliopisto
Kumppanuuspuheenvuoro, Alina Hoivatiimi Oy, toimitusjohtaja Satu Jäntti

9.25–9.40 Sosiaali- ja terveyspalveluiden vaikuttavuusperustainen ohjaus
Apulaisprofessori Paulus Torkki, Helsingin yliopisto
Kumppanuuspuheenvuoro, Kanta-Hämeen sairaanhoitopiiri, johtaja Seppo Ranta

9.40–9.55 Yksityisen ja julkisen sektorin yhteistyö vaikuttavuuden näkökulmasta
Dosentti Liina-Kaisa Tynkkynen, Tampereen yliopisto
Kumppanuuspuheenvuoro, Anniina Tirronen, Tampereen kaupunki

9.55–10.10 Terveyden ja sosiaalihuollon integraatio
Tutkimusprofessori Timo Sinervo, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos
Kumppanuuspuheenvuoro, Lääkäriliitto, terveyspolitiikan asiantuntija, lääketieteen tohtori  Lauri Vuorenkoski

10.10–10.25 Terveyden ja hyvinvoinnin edistäminen
Yliopistonlehtori Jaana Leinonen, Lapin yliopisto
Kumppanuuspuheenvuoro, Kuntaliitto, Terveyden ja hyvinvoinnin edistäminen, asiantuntija Ville Nieminen

10.25–11.15 Työryhmätyöskentely työpajoissa, fasilitaattorina työryhmissä toimivat alustuspuheenvuorojen vetäjät

11.15–11.45 Työryhmätyöskentelyn purkaminen

11.45–12.00 Yhteenveto ja kohti seuraavaa tapaamista
Zoom-linkki loppupuheenvuoroon
Dekaani Sari Rissanen, Itä-Suomen yliopisto

Lue lisää Kansallisen vaikuttavuustutkimuksen, kehittämisen ja innovaation ekosysteemin: vaikuttavuusperusteiset terveys- ja hyvinvointipalvelut (RDIWELL) konsortiosta.

Lisätietoja antaa Elsa Paronen, sähköposti elsa.paronen@uef.fi, puhelin 0503557986.