UEF liput lipputangoissa

16:00–19:00
Tapahtumapaikka:
Lisää kalenteriin:

Itä-Suomen yliopiston ylioppilaskunta (ISYY) toteuttaa vapun 2020 täysin uudella konseptilla. Vapputunnelmiin pääsee etänä, kun tapahtumat sovitetaan virtuaalisiksi ja ISYY lanseeraa 22.4. oman Wappuradionsa.

Wappuradion erikoislähetyksen välityksellä 30.4. on nyt ensimmäistä kertaa mahdollista seurata molempien kampuskaupunkien perinteitä. Ohjelma alkaa Joensuusta Alkukivien lakituksella noin kello 16. Sen jälkeen lähetyksestä voi seurata kiviltä lähtevää vappukulkuetta, joka pysähtyy matkallaan pesemään ja lakittamaan Torson. Lähetys päättyy Ilosaareen ja ylioppilaskunnan Joensuun kampuspuheenjohtajan Saara Tenhovuoren puheeseen.

Joensuun lähetyksen jälkeen siirrytään Kuopioon, jossa Veljmies-patsas pestään ja lakitetaan vuoden Velj’miehen ja Siskotytön toimesta. Lähetyksessä kuullaan myös ylioppilaskunnan hallituksen puheenjohtaja Aino Peltosen puhe. Erikoislähetys huipentuu perinteikkääseen professorin uittoon.

Erikoislähetys on turvallisuuden vuoksi nauhoitettu ennakkoon. Seuraathan vappuaattona ohjelmaa siis etänä radiosta, etkä tule turhaan paikan päälle. Sosiaalisessa mediassa ISYYn etävapputunnelmia voi seurata tunnisteilla #ISYYetävappu #wabueilobukaan.

Opiskelijoiden vappujuhlinta alkaa keskiviikkona 22. huhtikuuta, kun ylioppilaskunta lanseeraa oman Wappuradionsa, ensimmäistä kertaa ISYYn historiassa. Wappuradion ohjelmaa voi kuunnella ISYYn Youtube-kanavalla 22.4.–1.5.2020 joka päivä noin klo 14–22.
– Wappuradion ohjelmassa on muun muassa podcasteja, pelistriimiä, ainejärjestöjen ja kerhojen tervehdyksiä, iltasatuja sekä asiaa mielenterveydestä, kertoo ISYYn hallituksen puheenjohtaja Aino Peltonen.

Isyy.fi: ISYYn Wappuradio 2020

Aino Peltonen, hallituksen puheenjohtaja ja Kuopion kampuspuheenjohtaja, Itä-Suomen yliopiston ylioppilaskunta, p. 044 576 8404, puheenjohtaja(at)isyy.fi

Saara Tenhovuori, hallituksen varapuheenjohtaja ja Joensuun kampuspuheenjohtaja, Itä-Suomen yliopiston ylioppilaskunta, p. 044 576 8400, kampuspj.joensuu(at)isyy.fi

Itä-Suomen yliopiston ylioppilaskunta (ISYY) on noin 13 500 opiskelijan etu- ja palvelujärjestö, jonka tavoitteena on edistää jäsentensä yhteiskunnallisia, sosiaalisia ja henkisiä pyrkimyksiä. ISYY toimii Itä-Suomen yliopiston molemmilla kampuksilla Joensuussa ja Kuopiossa.