Tohtorinhattuja.

Tapahtumapaikka:
Joensuun kampus
Lisää kalenteriin:

Promootio on monipäiväinen akateeminen juhla, jonka perinteet syntyivät noin 800 vuotta sitten. Itä-Suomen yliopisto osoittaa promootiolla arvostustaan tohtorin tutkinnon suorittaneille, jotka puolestaan saavat juhlia akateemisia saavutuksiaan. Promootioissa vihitään myös kunniatohtoriksi eri tieteenaloilla tai yhteiskunnallisissa tehtävissä ansioituneita henkilöitä.

Promootiossa tohtorin tutkinnon suorittaneet saavat juhlallisessa seremoniassa oikeuden käyttää akateemisen arvon merkkejä. Kolmipäiväisiin promootiojuhlallisuuksiin kuuluu tohtoripromootion lisäksi muun muassa juhlakulkue, tunnustukseton tilaisuus, promootiopäivälliset ja -tanssiaiset sekä promootioristeily.

Ole hyvä, katso tietoja promootiosta osoitteesta uef.fi/fi/promootio .

Lisätietoja antaa promootiokoordinaattori Elisa Sulkinoja, sähköposti elisa.sulkinoja@uef.fi, puhelin 0504329982.