biopankki logo

Tapahtumapaikka:
Verkossa
Lisää kalenteriin:

Kuopion yliopistollisen sairaalan sekä Itä-Suomen Biopankin yhteistyössä Koulutuspalvelujen kanssa järjestämä tilaisuus pidetään etäyhteydellä Teamsin kautta. Osallistumiseen tarvittava etäyhteyslinkki ja ohjeet lähetetään ilmoittautujan sähköpostiin ilmoittautumisajan päättymisen jälkeen.

Seminaarin tavoitteena on lisätä tutkijakunnan ymmärrystä biopankin mahdollisuuksista tukea terveys- ja lääketieteellistä tutkimusta sekä lisätä terveydenhuollon ammattilaisten tietoisuutta biopankkitoiminnasta.

12.00–12.05 Avaussanat
Itä-Suomen Biopankin johtaja, professori Veli-Matti Kosma

12.05–12.20 Biopankkitoimintaa Itä-Suomessa – taustat ja nykytila
Professori Arto Mannermaa, Itä-Suomen Biopankki

12.20–12.40 Miten näytteitä ja niihin liittyviä tietoja on käytetty?
Tutkimusapulainen Olli Ukkonen ja suunnittelija Irene Pöllänen, Itä-Suomen Biopankki

12.40–13.00 Tutkijan puheenvuoro
Professori Ville Leinonen, Itä-Suomen yliopisto

13.00–13.35 Miten Itä-Suomen Biopankissa olevia näytteitä ja niihin liittyviä tietoja haetaan tutkimukseen?
Suunnittelija Aino-Kaisa Piironen, Itä-Suomen Biopankki

13.35–14.00 Keskustelu ja yhteenveto
Professori Arto Mannermaa, Itä-Suomen Biopankki

Tilaisuus on avoin kaikille biopankkitoiminnasta ja -tutkimuksesta kiinnostuneille. Seminaari on osallistujille maksuton. Tervetuloa!

Ilmoittautuminen viimeistään 21.10.2021:

Kysiläiset ja kysteriläiset: HR-työpöytä – Koulutus ja osaaminen – Koulutus-kalenteri.

Muut KYSin alueellisen koulutuskalenterin kautta osoitteessa:

Lisätty ilmoittautumismahdollisuus Forms-lomakkeilla:

Lisätietoja sisältöön liittyen antavat suunnittelija Mika Peippo, puhelin 044 717 9875, sähköposti mika.peippo@kuh.fi ja suunnittelija Aino-Kaisa Piironen, puhelin 044 717 6811, sähköposti aino-kaisa.piironen@kuh.fi.
Käytännön järjestelyistä tiedusteluihin vastaavat koulutusasiantuntija Sanna Turunen, puhelin 044 717 4939, sähköposti sanna.turunen@kuh.fi ja koulutuskoordinaattori Anne Mäkinotko, puhelin 044 717 2121, sähköposti anne.makinotko@kuh.fi.

Ohjelmamuutokset ovat mahdollisia.