Itä-Suomen yliopiston englanninkielinen logo.

Hyvät väestösuhteet, rasismin tunnistaminen ja yhdenvertaisuus koulutuksessa

• Seminaari
  • Talous ja yhteiskunta
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
Tapahtumapaikka:
Joensuun kampus, Aurora-rakennus, sali AU111 sekä verkossa
Yliopistokatu 2, A-sisäänkäynti
Lisää kalenteriin:

Oikeusministeriön erityisasiantuntija Panu Artemjeff Itsehallinto ja yhdenvertaisuus -yksiköstä kertoo rakenteellisen rasismin tunnistamisesta ja seurannasta koulutuksessa, jonka jälkeen Uudenmaan ELY-keskuksen erityisasiantuntija Nexhat Beqiri johdattelee keskusteluun ja työskentelyyn hyvistä väestösuhteista, yhdenvertaisuudesta ja turvallisuudesta kouluissa ja oppilaitoksissa.

Tilaisuutta järjestämässä on Työ- ja elinkeinoministeriön käynnistämä hyvien väestösuhteiden hanke, jota toteutetaan yhteistyössä Uudenmaan ELY-keskuksen ja oikeusministeriön kanssa. Lue lisää Hyvät väestösuhteet -hankkeesta.

Avoimeen yleisötilaisuuteen ovat tervetulleita niin paikan päälle kuin striimiä seuraten eri oppilaitosten henkilökunta ja opiskelijat, kuntien, viranomaisten ja järjestöjen edustajat, sekä muut aiheesta kiinnostuneet. Tilaisuus järjestetään suomeksi. Tervetuloa!

Ilmoittautumiset paikan päälle pyydetään kahvitarjoilun mitoittamiseksi 14.3. mennessä. Voit osallistua etätapahtumaan tästä linkistä.

Lisätietoja antavat Sami Tanskanen, sähköposti sami.tanskanen@uef.fi ja Anne Kauppinen, sähköposti anne.kauppinen@uef.fi.