UEF-tunnus.

Joensuun kampus, Agora-rakennus, sali AG100 sekä Teams
Yliopistokatu 4
Lisää kalenteriin:

​Kutsumme kaikki kiinnostuneet osallistumaan Itä-Suomen yliopiston humanistisen osaston juhlatilaisuuteen, jossa on tarjolla neljän viime aikoina emeritoituneen professorin juhlaluennot. Tilaisuus järjestetään perjantaina 21.10.2022 klo 13.15 alkaen Agora-rakennuksen salissa AG100.

Luentoja on mahdollista seurata myös Teams-yhteydellä.

13.15 Tilaisuuden avaus
13.20 Pertti Anttonen: Perinteentutkimus agendojen ja aktivismien jännitteissä
13.50 Helmi Järviluoma-Mäkelä: Yhdessä tietäminen ja etnografinen kulttuurintutkimus: etappeja ja (harha)polkuja
14.20 Kahvi
15.00 Marjatta Palander: Murteiden muutoksen tutkimusta
15.30 Erkki Sevänen: Millaista (kauno)kirjallisuutta Suomessa nykyisin luetaan? Tuloksia ja tulkintoja pääkaupunkiseudun yleisten kirjastojen lainausdatan pohjalta

Tarjoilun järjestämistä varten pyydämme paikan päälle saapuvia ilmoittautumaan viimeistään maanantaina 17.10.

Tervetuloa!

Lisätietoja antaa Esa Penttilä, sähköposti esa.penttila@uef.fi, humanistisen osaston johtaja.