Hallinnon ja kuntatutkimuksen tiedepäivien mainos

Hallinnon ja kuntatutkimuksen tiedepäivät 2022

• Konferenssi
  • Talous ja yhteiskunta
Alkamispäivä:
Päättymispäivä:
Tapahtumapaikka:
Kuopion kampus: Mediteknia, Medistudia ja Snellmania
Yliopistonranta 1
Lisää kalenteriin:

Hallinnon Tutkimuksen Seura ja Focus Localis järjestävät Itä-Suomen yliopiston sosiaali- ja terveysjohtamisen laitoksen kanssa kuudennet yhteiset Hallinnon ja kuntatutkimuksen tiedepäivät Kuopion kampuksella 17.–18.11.2022. Prekonferenssi jatko-opiskelijoille pidetään 16.11.

Tiedepäivien teema ”Uudistuminen – yhteinen savotta” kiinnittyy tulevaan sosiaali- ja terveydenhuollon sekä pelastustoimen historialliseen uudistukseen, joka muuttaa niin rakenteita, palvelujen järjestämistä kuin rahoitustakin. Päivien esityksissä käsitellään rakenneuudistuksen innoittamana mm. integraation kipukohtia, tiedon tarjoamia mahdollisuuksia, talouden reunaehtoja sekä yksilön uudenlaista roolia yhteisessä savotassa. Tervetuloa mukaan kuulemaan ja käymään monitieteistä keskustelua uudistuksen ajankohtaisista kysymyksistä alan tutkijoiden, asiantuntijoiden ja opiskelijoiden kanssa.

Tiedepäivillä kokoontuu 12 työryhmää, joihin voi tulla esittelemään omaa tutkimusta. Abstraktihakua on jatkettu 21.10. saakka. Työryhmätyöskentely ajoittuu päivien ohjelmassa torstaille 17.11. ja perjantaille 18.11. Tapahtuman ilmoittautuminen, maksut sekä tiedot työryhmistä löytyvät tapahtuman verkkosivuilla osoitteessa uef.fi/hktp2022/. Ilmoittautumiset pyydetään 6.11. mennessä.

Sosiaali- ja terveysjohtamisen laitoksella toimii kolme tutkimusryhmää: sosiaali- ja terveyshallintotiede, sosiaali- ja terveydenhuollon tiedonhallinta sekä terveystaloustiede. Yhteisen monitieteisen oppimisen hengessä toivomme mm. tietojärjestelmien, talouden, oikeustieteiden, työelämän sekä kulttuurin ja oppimisen tutkijoiden osallistumista näille hallinnon ja kuntatutkimuksen tiedepäiville.

Lisätietoja: konferenssikoordinaattori Kirsi Savonen, kirsi.savonen@uef.fi.