Lapsia tietokoneen ääressä

DigiSociety-tutkimusyhteisön luentosarja: Mitattavat minät, tulkitsevat tutkijat

• Yleisöluento
  • Talous ja yhteiskunta
  • Koulutus ja oppimisympäristöt
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
Tapahtumapaikka:
Verkossa
Lisää kalenteriin:

Itä-Suomen yliopiston DigiSociety-tutkimusyhteisö järjestää 7.5.–11.6.2021 perjantaisin klo 13–15
kaikille avoimen Zoom-luentosarjan otsikolla Mitattavat minät, tulkitsevat tutkijat.

Miten tutkijan omaksumat opit ja hyveet toimivat digiyhteiskunnassa? Mitä täytyy ajatella uusiksi ja toteuttaa toisin? Mitattavat minät, tulkitsevat tutkijat -luentosarjassa eri tieteenalojen asiantuntijat esittelevät viimeisintä digiyhteiskuntaan kohdistuvaa yhteiskuntatieteellistä, humanistista ja kasvatustieteellistä tutkimusta erityisesti innovatiivisista teoreettisista ja metodologisista näkökulmista käsin. Luentosarjalla käsitellään tuoreita, monitieteellisiä ja tieteidenvälisiä tutkimusnäkökulmia ja -menetelmiä, joilla tutkijat ovat tarttuneet elämän ja tutkimuksen digitalisoitumiseen. Puhujina on digimaailmaa, datafikaatiota ja algoritmejä ihmistieteellisestä näkökulmasta tarkastelevia alansa asiantuntijoita ympäri Suomen. Lue lisää hankkeesta ja luentosarjasta osoitteessa https://sites.uef.fi/mitattavatminat/.

7.5. webinaarissa puhuvat professori Eeva Jokinen Itä-Suomen yliopistosta aiheesta Mitä ei voi mitata, sitä ei ole ja professori Minna Ruckenstein Helsingin yliopistosta otsikolla Algoritmin kulttuuri.

Luentosarjaan ilmoittaudutaan Webropol-lomakkeen kautta. Lomake avautuu 1.4.2021, ja linkki siihen julkaistaan osoitteessa https://sites.uef.fi/mitattavatminat/ilmoittautuminen/. Linkki osallistumiseen lähetetään ilmoittautuneille sähköpostitse.

Luennot tallennetaan, ja kukin tallenne on katsottavissa viikon ajan luennon jälkeen. Linkit tallenteisiin tulevat hankkeen sivulle viimeistään luentoja seuraavana arkipäivänä. Luentosarja on maksuton ja avoin kaikille asiasta kiinnostuneille. Tervetuloa!

Lisätietoja luentosarjasta antavat luentosarjan koordinaattori Heidi Mikkonen, sähköposti heidi.mikkonen@uef.fi, apulaisprofessori Sirpa Lappalainen, sähköposti sirpa.lappalainen@uef.fi ja professori Katri Komulainen, sähköposti katri.komulainen@uef.fi.