Café Smartin grafiikka.

Café Smart -tiedekahvila: Mielen tasapainoa lautaselta - Miten ruokavalio voi hoitaa mieltä?

• Yleisötapahtuma
  • Terveys ja hyvinvointi
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
17:30–18:30
Tapahtumapaikka:
Verkossa
Lisää kalenteriin:

Itä-Suomen yliopiston Café Smart -tiedekahvilassa ravitsemustieteen dosentti, yliopistonlehtori Anu Ruusunen ja nuorisopsykiatrian professori Tommi Tolmunen keskustelevat ruokavalion yhteydestä masennukseen.

Säännöllinen ja riittävä syöminen vaikuttavat jaksamiseen ja vireystilaan, mutta voidaanko syömisellä vaikuttaa masennukseen sairastumisen riskiin?

Lisäksi kuullaan, miten ruokavalion laadun parantaminen vaikuttaa tutkimusten mukaan jo olemassa oleviin masennusoireisiin.

Lue aiheesta lisää artikkelista Ruokavalio voi tukea mielenterveyden häiriöiden ehkäisyä ja hoitoa.

Kysymyksiä ja kommentteja voi esittää tilaisuuden aikana Presemossa osoitteessa presemo.uef.fi/tiedekahvila.

Tapahtuma on maksuton ja avoin kaikille kiinnostuneille. Tervetuloa!

Lisätietoja antaa media- ja tapahtumatuottaja Kristiina Kuisma, sähköposti kristiina.kuisma@uef.fi.