Café Smartin grafiikka.

Café Smart -tiedekahvila: Menestyksen polulla - huippututkimus tukee urheilijoiden matkaa kohti huippua

• Jatkuva oppiminen
  • Webinaari
  • Yleisöluento
  • Terveys ja hyvinvointi
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
14:00–15:00
Tapahtumapaikka:
Verkossa
Lisää kalenteriin:

Miten hioa mäkihypyn laskuasennon ja ponnistuksen yksityiskohtia, jääkiekkoilijoiden voima-nopeusominaisuuksia tai mitata ammattitanssijoiden polvinivelten kuormitusta? Entä mikä on rasituksen vaikutus jalkapalloilijan kognitioon tai soututekniikan merkitys soutu-urheilijan eri lihasten käyttöön?

Itä-Suomen yliopiston tiedekahvilassa keskustellaan ihmisen fyysisen suorituskyvyn mittaamisesta, urheilijoiden psyykkisestä valmennuksesta sekä urheiluravitsemuksesta. Millaisia eväitä tutkimus voi antaa urheilijalle matkalla kohti huippua?

Starttiviivalla studiossa ovat Jatkuvan oppimisen keskuksen johtaja Tero Karjalainen (Itä-Suomen yliopisto), urheilija ja opiskelija Joel Naukkarinen, taitovalmentaja Antti Heinänen (Kuopion alueen urheiluakatemia), toiminnanjohtaja Johanna Tikkanen (Kuopion alueen urheiluakatemia), projektitutkija ja psykologi Aleksis Aronen (Itä-Suomen yliopisto ja Joensuun urheiluakatemia) sekä projektitutkija Jaakko Mursu (Itä-Suomen yliopisto).

Ihmisen liikkeen ja suorituksen tutkimiseen erikoistuneen HUMEA-laboratorion toiminnasta kertovat signaalin- ja kuvankäsittelyn professori Pasi Karjalainen sekä liikuntafysiologian professori Heikki Tikkanen.

Tule mukaan seuraamaan suoraa verkkolähetystä!

Osallistu keskusteluun lähettämällä kysymyksesi tai kommenttisi Presemossa osoitteessa https://presemo.uef.fi/tiedekahvila.

Tapahtuma on maksuton ja avoin kaikille kiinnostuneille.