Cafe Smart tiedekahvilan logo

Café Smart Tiedekahvila: Itsehoitolääkkeet: Turvallisuus, riskit ja uudet jakelukanavat

• Yleisötapahtuma
  • Terveys ja hyvinvointi
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
14:00–15:00
Tapahtumapaikka:
Kuopion museo, sekä verkossa
Museokatu 1
Lisää kalenteriin:

Itä-Suomen yliopiston Café Smart Tiedekahvilan aiheena on itsehoitolääkkeiden turvallinen käyttö. Mikä on itsehoitolääke, ja miten ne eroavat reseptilääkkeistä? Entä onko itsehoitolääkkeillä haittavaikutuksia tai yhteisvaikutuksia, esimerkiksi ei-lääkkeellisten valmisteiden, kuten vitamiinien kanssa? Itsehoitolääkkeiden turvallinen käyttö on tärkeä aihepiiri. Olennaista on ymmärtää niihin liittyvät riskit ja oikaista olettamukset. Jakelukanavauudistus avaa mahdollisuuksia, mutta vaatii myös huolellista harkintaa.

Päivän aiheista ovat keskustelemassa opetusproviisori, FaT Hanna Kauppinen Itä-Suomen yliopistolta ja aT, EMBA, dosentti Jouko Savolainen Itä-Suomen yliopiston apteekista.

Tapahtuma on maksuton ja avoin kaikille kiinnostuneille. Kahvitarjoilu 30 ensimmäiselle. Tervetuloa paikan päälle tai seuraa tapahtumaa verkon välityksellä!

Tapahtuma toteutetaan yhteistyössä Kuopion museon kanssa.

Lisätietoja antaa Anna Simolin, sähköposti anna.simolin@uef.fi, puhelin 050 433 8394.