Café Smartin grafiikka.

Cafe Smart tiedekahvila: Fotoniikasta valoa arkeen - miten fotoniikka näkyy arjessamme

• Webinaari
  • Yleisöluento
  • Teknologia ja innovaatiot
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
Tapahtumapaikka:
Lisää kalenteriin:

Itä-Suomen yliopiston Cafe Smart tiedekahvila

Valoon perustuvat sovellukset, kuten ledit, valokuidut ja monenlaiset valoon perustuvat mittalaitteet näkyvät joka paikassa ympärillämme. Fotoniikkaa käytetään kaikessa lasereista ja aurinkopaneeleista syöpähoitoihin sekä elintarviketurvallisuuteen. Tulevaisuudessa fotoniikkaa hyödyntävät, uudet teknologiat voivat ratkaista esimerkiksi jätteiden kierrätyksen, kierrätysmateriaalien laadun ja hygienian ongelmia. Mahdollisuudet ovat rajattomat, mutta mistä fotoniikassa on oikeastaan kyse, ja kuinka se näkyy arjessamme jo nyt?

Fotoniikan tutkimusta ja tutkitun tiedon hyödyntämistä valottavat Itä-Suomen yliopiston Fotoniikan instituutin johtaja, professori Jyrki Saarinen ja fotoniikan lippulaiva PREIN:n Impact Manager Juha Purmonen, sekä Petri Stenberg, VP of Manufacturing & Site Manager, Dispelix Oy.

Tule mukaan seuraamaan suoraa verkkolähetystä!

Osallistu keskusteluun lähettämällä kysymyksesi tai kommenttisi Presemoon osoitteessa https://presemo.uef.fi/tiedekahvila.

Tapahtuma on maksuton ja avoin kaikille kiinnostuneille. Tervetuloa!

Lisätietoja antaa yhteyspäällikkö Anna Simolin, Itä-Suomen yliopisto
sähköposti anna.simolin@uef.fi, puhelin 050 4338394