Kuvassa työntekijöitä ja rahoittajien logot

Avaimia kansainvälistyvän yrityksen rekrytointiin ja viestintään

• Webinaari
  • Kielet ja kulttuurit
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
Tapahtumapaikka:
Verkossa
Lisää kalenteriin:

Lähivuosina työelämä tulee olemaan yhä monikulttuurisempaa ja -muotoisempaa. Miksi yrityksen kannattaa panostaa kulttuurienvälisen vuorovaikutuksen ja viestinnän osaamiseensa jo nyt? Mitä etua yritykselle on taustoiltaan erilaisten ihmisten rekrytoimisesta? Entä siitä, että viestinnän ja markkinoinnin kielessä ja kuvastossa huomioidaan ihmisten moninaisuus?

Yrityksille suunnattu koulutuspäivä tarjoaa tietoa ja konkreettisia menetelmiä monimuotoisuuden ja inklusiivisuuden edistämiseen erityisesti rekrytoinnissa ja viestinnässä. Asiantuntijoina ovat tutkimuspäällikkö Shadia Rask Terveyden ja hyvinvoinnin laitokselta ja yliopistotutkija Tiina Sotkasiira Itä-Suomen yliopistosta. Työpajan vetäjänä toimii monimuotoisuusasiantuntija Julia Hämäläinen Inklusiiv Oy:stä.

8.15–8.20 Tervetulosanat

8.20–9.40 Case: Kulttuuriset kohtaamiset liikkeessä

8.20–8.50 Monimuotoisuutta edistävät rekrytointikäytännöt: kokemuksia Moninaisesti parempi -hankkeesta (ESR): Shadia Rask

8.50–9.20 Ovemme ovat auki kaikille. Vai ovatko? Monikulttuuriosaaminen työpaikoilla: Tiina Sotkasiira

9.20–9.40 Keskustelu

9.40–9.55 Tauko

9.55–11.55 Työpaja: Inklusiivisuus rekrytoinnissa ja viestinnässä

11.55–12.00 Päätössanat

Linkki tilaisuuteen lähetetään kaikille ilmoittautuneille sähköpostilla.

Tilaisuuden järjestää HUMUS – Humanistit uudistuvassa työelämässä -hanke yhteistyössä Koulutustehtaasta kasvua sekä Työvoimaa ja opiskelijoita Venäjältä  -hankkeiden kanssa. Hankkeita rahoittaa Euroopan sosiaalirahasto (ESR).