Pyöreitä tarroja lasiseinällä.

Asiakas- ja potilaslähtöinen monialainen työskentely

• Seminaari
  • Terveys ja hyvinvointi
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
9:00–16:00
Tapahtumapaikka:
Kuopion kampus sekä verkossa
Medistudia-rakennuksen sali MS300, Yliopistonranta 1 A
Lisää kalenteriin:

Itä-Suomen yliopiston ja Savonia-ammattikorkeakoulun sosiaali- ja terveysalojen yhteisen SOKK-hankkeen järjestämän seminaarin tavoitteena on tarkastella asiakas- ja potilaslähtöistä monialaista työskentelyä ja siihen liittyvää vuorovaikutusta sosiaali- ja terveysalan ammattilaisten ja asiantuntijoiden puheenvuorojen kautta.

Seminaari on suunnattu sosiaali- ja terveydenhuollossa työskenteleville ammattilaisille, SOKK-hankkeen yhteistyökumppaneille sekä sosiaali- ja terveysalojen koulutusta järjestävien oppilaitosten edustajille ja opiskelijoille. Seminaari on avoin kaikille kiinnostuneille. Tervetuloa!

Seminaariin voi osallistua Medistudia-rakennuksen salissa tai etäyhteydellä. Ilmoittautumiset pyydetään 8.10. mennessä. Osallistumisohjeet ja Zoom-linkki lähetetään ilmoittautuneille sähköpostitse. Seminaarissa noudatetaan viranomaisten koronavirustilanteeseen liittyviä ohjeita.

9.00–9.20 Avaus, toimitusjohtaja Ritva Vitri, Kysteri

9.20–10.00 Ketkä hyötyvät ammattien välisestä yhteistyöstä ja miten heitä voidaan auttaa?
Projektitutkija Anneli Hujala, Itä-Suomen yliopisto

10.00–10.30 Miten monialaista palvelua tarvitseva tunnistetaan?
Erityisasiantuntija Hanna Tiirinki, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos

10.30–11.00 Kahvitauko, salin yhteydessä kahvitarjoilu

11.00–11.45 Miten potilaan osallisuutta voidaan vahvistaa vuorovaikutuksen keinoin?
Syöpätautien dosentti, psykoterapeutti Päivi Hietanen, Docrates Syöpäsairaala

11.45–12.30 Monialaisen yhteistyön käytänteet Päihdepalvelusäätiöllä

12.30–13.30 Lounastauko, omakustanteinen

13.30–13.45 Asiakas Pajun esittely
Paju on kuvitteellinen henkilö, jonka tilanteita asiantuntijat pohtivat iltapäivän puheenvuoroissa.

13.45–14.15 Järjestöt monialaisessa yhteistyössä,
Sosiaalityöntekijä Kaisa Söderlund, Sirkkulanpuiston Toimintayhdistys

14.15–14.45 Monialaisen yhteistyön keinot tulevaisuudessa,
Sosiaalipalvelukoordinaattori Virpi Kilpeläinen ja kehittäjä-sosiaalityöntekijä Sanna Tchaplinski, Tulevaisuuden sote-keskus -hanke

14.45–15.00 Tauko

15.00–15.30 Poliisi monialaisessa yhteistyössä, Itä-Suomen poliisilaitos

15.30–16.00 Ajankohtaista SOKK-hankkeessa, yhteenveto ja lopetus,
Professori Pekka Mäntyselkä, Itä-Suomen yliopisto

Lisätietoja antaa yliopisto-opettaja Anna Miettinen, sähköposti anna.miettinen@uef.fi, puhelin 050 533 8158 ja projektipäällikkö Henna Saari, sähköposti henna.saari@uef.fi, puhelin 050 464 2687.