Työn suunnittelun lähtökohdat ja menetelmät, lv.2022-2023

Kampus tai kaupunki:
Kuopio
Kategoria:
Sosiaali- ja terveysala, Johtaminen ja henkilöstön kehittäminen
Toteutusmuoto:
Monimuoto
Hinta:
60 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Ergonomian ja työhyvinvoinnin aineopintojen opintojakso, joka on tarjolla joka toinen vuosi vuorotellen Kuormituksen arviointi työssä -opintojakson kanssa.

Sisältö: Suunnittelua ohjaavat säädökset, työn suunnittelun arvioinnin ja kehittämisen menetelmät (mm. hyvä suunnittelukäytäntö, osallistava suunnittelu), työympäristön esteettömyyden arviointia, sekä työn ja ihmisen ominaisuuksien analysointia. Opiskelija suunnittelee työtilan, jonka esittää posterina muille opiskelijoille.

Opetus- ja suoritustavat

Monimuoto-opetusta, joka sisältää ennakkotehtävän, lähiopetusta (kaksi pakollista seminaaripäivää), videoluentoja ja verkkotyöskentelyä Moodlessa. Lisäksi opiskelija laatii ja esittää harjoitustyön ja opponoi toisen opiskelijan harjoitustyön.

Oppimateriaali

Ilmoitetaan Moodlessa

Suunnittelua ohjaavat säädökset, työn suunnittelun arvioinnin ja kehittämisen menetelmät (mm. hyvä suunnittelukäytäntö, osallistava suunnittelu), työympäristön esteettömyyden arviointia, sekä työn ja ihmisen ominaisuuksien analysointia. Opiskelija suunnittelee työtilan, jonka esittää muille opiskelijoille.

Opetus- ja suoritustavat: Monimuoto-opetusta, joka sisältää ennakkotehtävän, lähiopetusta (kaksi pakollista seminaaripäivää lähiopetuksessa), videoluentoja ja verkkotyöskentelyä Moodlessa. Lisäksi opiskelija laatii ja esittää harjoitustyön ja opponoi toisen opiskelijan harjoitustyön.

Kirjallisuus: Ilmoitetaan Moodlessa

Kirjallisuuden hankintakulut eivät sisälly opintomaksuun.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa kuvata suunnittelun merkitystä työn ja työtilojen ergonomian kehittämisessä sekä osaa soveltaa suunnittelun periaatteita käytännössä.

Yksittäisen opintojakson hinta on 12e/ opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2022-2023.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin (yhteystiedot alla).

Kellonajasta riippumaton
Päiväopetus

5.10.2022-3.3.2023, lähipäivät 13.10.2022 ja 23.2.2023

Opintojaksolle ilmoittautuminen Opintopolussa viimeistään 28.9.2022.

Suomi