Kuvassa ELEIC koulutusohjelman opiskelijoita.

Terveydenhuoltoalan ammattilaisille suunnattu suomen kielen koulutus taitotasolle B1

Terveydenhuoltoalan kaikissa ammateissa vaaditaan hyvää kielitaitoa: pitää osata puhua potilaiden ja työtovereiden kanssa, kirjoittaa työssä tarvittavia tekstejä ja opiskella ammatillisia asioita suomeksi.
smart for good
  • Kansainvälisyys
  • Sosiaali ja terveysala
Päivämäärä:
18.1.2022 - 25.5.2022
Laajuus:
20 op
Kampus tai kaupunki:
Helsinki, Tampere
Kategoria:
Kielet ja viestintä, Liiketalous ja kansainvälisyys, Sosiaali- ja terveysala
Toteutusmuoto:
Monimuoto
Hinta:
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Moduuli 1 (koulutuspaikka Tampere)

• 18. - 19.1.2022
  • 25. - 26.1.
  • 1. - 2.2.
  • 8. - 9.2.
  • 15 - 16.2.

Moduuli 2 toteutetaan osittain verkossa ajalla 18.2. - 29.4.2022. Kesto on. n. 10 viikkoa. Koulutuksessa on myös lähipäiviä ja niiden koulutuspaikka on Helsingissä. Lähipäivät ilmoitetaan koulutuksen alussa.

HUOM! Sinulla täytyy olla tietokone ja perustaidot tietotekniikassa.

Moduuli 3 (koulutuspaikka Tampere)

• 3. - 4.5.2022
  • 10. - 11.5.
  • 17. - 18.5.
  • 24. - 25.5.

Opetusjärjestelyt

Koulutuksessa on lähiopetusta yhteensä 112 tuntia sekä lisäksi verkko-opintoja ja työharjoittelua. Osallistuja hankkii itse oman harjoittelupaikkansa.

Koulutuksen laajuus on 20 opintopistettä:
lähiopetusmoduuli 1 (5 op) Tampereella, moduuli 2 on verkko-opintomoduuli ja siinä on myös lähipäiviä Helsingissä (5 op), lähiopetusmoduuli 2 (5 op) Tampereella, lyhyt työharjoittelu + työnhakutaidot (5 op).
Lisäksi koulutukseen sisältyy henkilökohtaista ohjausta.

Järjestäjät: Tampereen, Helsingin ja Itä-Suomen yliopistot

Terveydenhuoltoalan ammattilaisille suunnattu suomen kielen koulutus tasolle B1 sisältää ammatillista suomen kielen opetusta, opiskelutaitojen opetusta ja henkilökohtaista ohjausta sekä työharjoittelua. Koulutus ei sisällä ammatillista opetusta, mutta koulutuksessa opit ammatillista suomen kieltä. Koulutuksen tavoitteena on nostaa opiskelijoiden kielitaidon tasoa A2/B1-tasolta vahvalle B1-tasolle.

Terveydenhuollon ammattilaiset

Koulutus on Opetus-ja kulttuuriministeriön rahoittamaa ja osallistujille maksuton. Osallistuja huolehtii itse mahdollisista matka-ja majoituskuluistaan.

Suomi

Lääkärin laillistamiskokeeseen valmistava koulutus

Koulutus on tarkoitettu maahanmuuttajalääkäreille ja se muodostuu ammatillisista sisällöistä ja niihin integroidusta suomen kielen opetuksesta.