Terveyden edistämisen ja terveystiedon tutkimus, kevät 2024

Kampus tai kaupunki:
Kuopio
Kategoria:
Opetus, kasvatus ja psykologia, Sosiaali- ja terveysala
Toteutusmuoto:
Verkko-opetus, Itsenäinen opiskelu
Hinta:
60 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Opintojakson sisältöinä:

Terveystiedon ja terveyden edistämisen tutkimuksen erityispiirteet, kansalliset ja kansainväliset linjaukset. Terveyden edistämisen tutkimuksen kvantitatiiviset ja kvalitatiiviset lähestymistavat ja -tyypit; tutkimuksen suunnittelu, asetelmat, aineiston hankinta ja analyysit, raportointi ja luotettavuus. Terveyden edistämisen tutkimuksen etiikka. Näyttöön perustuva terveyden edistäminen.

Osaamistavoitteet:

Opintojakson suoritettuasi osaat

• kuvata terveyden edistämisen tutkimuksen lähtökohtia ja eettisiä periaatteita

• suunnitella laadullisen ja määrällisen terveyden edistämisen tutkimusprosessin

• analysoida terveyden edistämisen tutkimuksessa tuotetun tiedon implementointia

Suoritustapa

verkko-opinnot

Arviointi:

Suoritukset arvioidaan asteikolla 0–5

Tämä opintojakso sijoittuu terveyden edistämisen ja terveystiedon aineopintojen pakollisiin opintoihin.

Opintojakso toteutuu ajalla 20.02.2024-28.04.2024.

Ilmoittautuminen 08.12.2023-13.02.2024.

Suoritustapa: Luentotallenteet ja oppimistehtävät (108 h), itsenäinen työskentely 100 %

Kirjallisuus

Salazar, L.F., Crosby, R.A. & DiClemente, R.J. (2015). ResearchMethods in HealthPromotion (e-kirja). 2. painos. John Wiley & Sons.https://ebookcentral-proquest-com.ezproxy.uef.fi:2443/lib/uef-ebooks/reader.action?docID=1895452&ppg=1

Luentotallenteet ja oppimistehtäväkohtainen materiaali verkko-oppimisympäristössä.

Mikäli kirjallisuus ei ole saatavissa kirjaston eAineistona: Kirjallisuuden hankinta-/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Opintojakso soveltuu hyvin opetustyössä, sosiaali- ja terveyspalveluissa sekä lasten ja nuorten parissa työskenteleville, sivuaineopinnoiksi terveystieteiden ja kasvatustieteiden opiskelijoille sekä kaikille asiasta kiinnostuneille.

Yksittäisen opintojakson hinta on 15e/ opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin.

Kellonajasta riippumaton

Opintojakso toteutuu ajalla 20.02.2024-28.04.2024.

Ilmoittautuminen 08.12.2023-13.02.2024.

Opintojaksolle kirjautuminen Moodlessa aukeaa aikataulutetun opetuksen ensimmäisenä päivänä. Kirjautuminen on auki n. viikon ajan.Tarkempia tietoja toteutuksesta löytyy Terveyden edistäminen ja terveystieto aineopintojen Moodle -tiedotusympäristössä.

Suomi

Ilmoittaudu

Ilmoittautumisohje

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-12-08 09:00