Sosiaalipedagogiikan käytäntö, lv. 2023-2024

5 opintopistettä
Kampus tai kaupunki:
Kategoria:
Juridiikka ja yhteiskunta, Opetus, kasvatus ja psykologia
Toteutusmuoto:
Itsenäinen opiskelu, Verkko-opetus
Hinta:
75 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Tämä opintojakso kuuluu Sosiaalipedagogiikan perusopintokokonaisuuteen (yhteiskuntatieteet).

Osaamistavoitteet

Opiskelija

• ymmärtää, mitä sosiaalipedagoginen työote tarkoittaa
  • osaa soveltaa sosiaalipedagogista työotetta eri toimintaympäristöissä

Geneeriset taidot: etiikka, kestävyys ja vastuullisuus, kriittinen ajattelu, oman asiantuntijuuden tunnistaminen ja kehittäminen, vuorovaikutus ja viestintä.

Sisältö

Sosiaalipedagogiikan toimintakenttiä ja -muotoja. Opintojaksolla perehdytään kohtaamiseen, kommunikaatioon ja yhteisöllisiin suhteisiin sosiaalipedagogisessa toiminnassa, sosiaalipedagogiikkaan eri toimintaympäristöissä sekä sosiaalipedagogisen toimijan työkaluihin ja menetelmiin.

Edeltävät opinnot: Sosiaalipedagogiikan perusteet 5 op

Opetus ja suoritustavat

Johdantoluento etänä (2 t), opintopiirityöskentely pienryhmissä (4 tapaamista), kirjoitustehtävät (alku- ja loppureflektio, miniessee) sekä palautekeskustelut opintopiiriryhmille (1 t) ryhmien kanssa erikseen sovittavana ajankohtana. Opintojakson vastuuopettaja jakaa opiskelijat opintopiiriryhmiin. Opintojakson alkutapaaminen tallennetaan. Opintojakson suorittaminen edellyttää osallistumista opintopiiritapaamisiin ja palautekeskusteluun. Opintojakso on mahdollista suorittaa kokonaan etänä.

Opintojakson alkutapaaminen 18.1.2024.

Ilmoittautuminen viimeistään 5.1.2024 mennessä.

Arviointi: 0-5, opintopiiri (50 %) ja essee (50 %). Opintopiireille annetaan suorituksesta yhteinen arvosana.

Opettaja: FT Sanna Ryynänen (keväällä 2024 Susanna Leimio)

Oppimateriaali:

Oppimateriaalina suomalaisia ja kansainvälisiä artikkeleja. Oppimateriaali jaetaan opintojakson elearn-alustalla.

Lisätiedot:

Opintojakson aikataulu on sama kuin yliopiston tutkinto-opiskelijoilla. Opettaja lähettää ennen opetuksen alkua opiskelijoille tarkempaa tietoa opintojakson toteutuksesta ja työskentelystä UEF-opiskelijasähköpostiin. Ohjeet UEF-tunnusten ja opiskelijasähköpostin käyttöönottoon saat antamaasi sähköpostiosoitteeseen ilmoittautumisen jälkeen.

Huomioithan, että tämä opintojakso on aikataulutettu ja vaatii aktiivista työskentelyä opintojakson aikana. Opintojaksolle on ilmoittauduttava viimeiseen ilmoittautumispäivään mennessä.

Ilmoittaudu yksittäisille opintojaksoille. Yksittäisen opintojaksojen hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot.

Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit. Jos opintojakson opetukseen voi ilmoittautua jatkuvasti, opiskeluoikeusaika on 1.8. - 30.7.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Kellonajasta riippumaton

Opintojakson alkutapaaminen 18.1.2024. Alkutapaaminen tallennetaan.

Suomi

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-11-30 09:00