Sosiaali- ja terveysjohtamisen perusteet, kevät 2024

Kampus tai kaupunki:
Kuopio
Kategoria:
Sosiaali- ja terveysala, Liiketalous ja kansainvälisyys, Ravitsemus ja lääkeala, Juridiikka ja yhteiskunta
Toteutusmuoto:
Itsenäinen opiskelu, Verkko-opetus
Hinta:
75 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Tämä opintojakso kuuluu Sosiaali-ja terveyshallintotieteen perusopintokokonaisuuteen (yhteiskuntatieteet).

Sisältö: Johtamisen peruskäsitteet; sosiaali- ja terveydenhuollon johtamisen erityispiirteet; henkilöstövoimavarojen ja muutoksen johtaminen.

Tavoitteet: Opintojakson suoritettuaan opiskelija:

• tunnistaa ja osaa määritellä johtamisen peruskäsitteitä ja osaa hyödyntää niitä suullisessa ja kirjallisessa ilmaisussa,
  • ymmärtää ja osaa kuvata sosiaali- ja terveydenhuollon erityispiirteitä johtamisen näkökulmasta,
  • tuntee henkilöstövoimavarojen, muutoksen ja muutoksen johtamisen teoriaa ja osaa soveltaa teoriaa käytännön johtamistilanteissa

Opintojakso kehittää seuraavia geneerisiä taitoja:

• johtaminen ja kehittäminen
  • oman asiantuntijuuden tunnistaminen ja kehittäminen
  • vuorovaikutus ja viestintä

Suoritustapa: verkko-opintojakso: Oppimistehtävät, aktiivinen osallistuminen verkkotyöskentelyyn, itsenäinen työskentely 135 t.

Arviointi: Suoritukset arvioidaan asteikolla 0–5

Kirjallisuus:  Rissanen, Sari & Lammintakanen, Johanna (2011 tai myöh. painos) Sosiaali- ja terveysjohtaminen. WSOY, Porvoo. Opintojaksolla ilmoitettava muu materiaali.

Kirjallisuus- ja lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Opetusaika: 8.1.-3.3.2024. Opintojakso sisältää tarkasti aikataulutettuja oppimistehtäviä, joten kirjaudu opintojakson eLearn Moodle-oppimisympäristöön hyvissä ajoin.

Ilmoittautuminen opintojaksolle 7.1.2024 mennessä. Opintojakso toteutetaan kerran lukuvuoden aikana.

Tavoitteet: Opintojakson suoritettuaan opiskelija:

• tunnistaa ja osaa nimetä hallinto-, organisaatio- ja johtamistieteiden keskeiset koulukunnat,
  • hahmottaa koulukuntien ajallisen kehittymisen,
  • erottaa koulukuntien ilmentymisen nykypäivän organisaatioissa

Opintojakso kehittää seuraavia geneerisiä taitoja:

• digitalisaatio
  • johtaminen ja kehittäminen

Arviointi: Suoritukset arvioidaan asteikolla 0–5.

Kirjallisuus- ja lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Ilmoittaudu yksittäisille opintojaksoille.Yksittäisen opintojakson hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opiskeluoikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin (ks. yhteystiedot alla).

Kellonajasta riippumaton

Lisätietoja hakemisesta ja ilmoittautumisesta: Tutustu ilmoittautumisohjeisiin

Suomi

Ilmoittaudu

Ilmoittautuminen opintojaksolle ajalla 8.12.2023-7.1.2024.

Ilmoittautumisohje

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-12-08 09:00