Solu- ja molekyylibiologian perusteet: Osa C Molekyylibiologia, lv. 2023-2024

Hinta:
45 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Tavoitteet: Opintojakson käytyään opiskelija hallitsee geneettisen informaation periytyvyyden ja merkityksen proteiinien valmistuksessa, eliön ilmiasun määräytymisessä sekä tuntee tärkeimmät bioteknologiset menetelmät ja sovellukset.

Sisältö: Opintojakso on osa solu ja molekyylibiologian perusteet kokonaisuutta. Kurssilla tutustutaan geneettisen informaatioon, perinnöllisyyden molekulaariseen perustaan ja proteiinisynteesiin. Lisäksi kurssilla esitellään erilaisia biokemian, molekyylibiologian ja solubiologian tutkimusmenetelmiä.

Oppimateriaali: Verkko-oppimateriaali

Kohderyhmä: Ympäristötieteistä, biologiasta ja biotieteistä kiinnostuneille sekä sivuaineopinnoiksi. Alan tutkimus- ja asiantuntijatehtävissä sekä yrityksissä toimiville, alan opetustehtävissä oleville/kiinnostuneille.

Opintojakso on osa laajempaa Solubiologian ja molekyylibiologian kokonaisuutta. Muut osat ovat: osa A: Solubiologia ja osa B: Biokemia.

Toteutustapa: Opintojakso järjestetään Digicampus-Moodle -ympäristössä Flipped classroom -opetuksena/verkko-opintoina. Verkkoluennot 6 t. Podcast-ohjelmat, verkkokeskustelut, Moodle-verkkotehtävät, vapaaehtoiset kontaktitapaamiset 6 h.

Suoritustapa: Kirjallisia verkkotehtäviä, jotka on mahdollista suorittaa ympärivuotisesti.

Opettaja: Vesa Paajanen

Opintojakso on opiskeltavissa itsenäisinä verkko-opintoina 1.8.2023 - 31.7.2024. Opintojakson tarkemmat tiedot ja aikataulut löytyvät Pepin opinto-oppaasta. Avoimen yliopiston opiskelijat suorittavat opintoja tutkinto-opiskelijoiden aikataulujen ja suoritustapojen mukaisesti.

Yksittäisen opintojakson hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opintojakson opiskeluoikeusaika on 1.8.2023-31.7.2024.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Kellonajasta riippumaton
Suomi

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansioja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-08-07 09:00