Solu- ja molekyylibiologian perusteet: Osa B Biokemia, lv. 2023-2024

Hinta:
30 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Tavoitteet: Opintojakson käytyään opiskelijan ymmärtää biologisten makromolekyylien kemiallisen perusrakenteen ja siihen vaikuttavat voimat. Opiskelija osaa yhdistää biologisten makromolekyylien rakenteen niiden toimintoihin ja ymmärtää biokemiallisten reaktioiden energetiikan ja entsyymien vaikutukset reaktioiden etenemiselle.

Sisältö: Opintojakso on osa Solu- ja molekyylibiologian perusteet kokonaisuutta. Kurssilla tutustutaan biokemian perusperiaatteisiin: pienimolekyylisten biologisten yhdisteiden ja makromolekyylien rakenteisiin ja ominaisuuksiin sekä entsyymien toimintaan biokemiallisten reaktioiden mahdollistajina.

Oppimateriaali: Verkko-oppimateriaali

Kohderyhmä: Ympäristötieteistä, biologiasta ja biotieteistä kiinnostuneille sekä sivuaineopinnoiksi. Alan tutkimus- ja asiantuntijatehtävissä sekä yrityksissä toimiville, alan opetustehtävissä oleville/kiinnostuneille.

Opintojakso on osa laajempaa Solubiologian ja molekyylibiologian kokonaisuutta. Muut osat ovat: osa A: Solubiologia ja osa C: Molekyylibiologia.

Toteutustapa: Opintojakso järjestetään Digicampus-Moodle -ympäristössä Flipped classroom -opetuksena/verkko-opintoina. Verkkoluennot 8 t. Podcast-ohjelmat, verkkokeskustelut, Moodle-verkkotehtävät, vapaaehtoiset kontaktitapaamiset 6 h.

Suoritustapa: Kirjallisia verkkotehtäviä, jotka on mahdollista suorittaa ympärivuotisesti.

Opettaja: Vesa Paajanen

Opintojakso on opiskeltavissa itsenäisinä verkko-opintoina 1.8.2023 - 31.7.2024. Opintojakson tarkemmat tiedot ja aikataulut löytyvät Pepin opinto-oppaasta. Avoimen yliopiston opiskelijat suorittavat opintoja tutkinto-opiskelijoiden aikataulujen ja suoritustapojen mukaisesti.

Yksittäisen opintojakson hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opintojakson opiskeluoikeusaika on 1.8.2023-31.7.2024.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Kellonajasta riippumaton
Suomi

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansioja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-08-07 09:00