Siviiliprosessioikeus ja vaihtoehtoinen riidanratkaisu, syksy 2023

75 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Sisältö

Jakson suoritettuaan opiskelija tuntee siviiliprosessin toimijat ja yleiset periaatteet sekä menettelyn eri vaiheet. Opiskelija ymmärtää sovittelun merkityksen sekä sen perusperiaatteet.

"Huom! Ilmoittautumiseen tulee järjestelmävaihdoksen vuoksi lyhyt katko. Ilmoittautuminen sulkeutuu perjantaina 17.11.2023 klo 15.00 ja avautuu jälleen torstaina 30.11.2023 klo 9.00."

Opiskelija jakson suoritettuaan tuntee siviiliprosessin toimijat ja yleiset periaatteet sekä menettelyn eri vaiheet. Opiskelija ymmärtää sovittelun merkityksen sekä sen perusperiaatteet.

Suoritustapa: Yleinen tentti 4 t (salitentti), itsenäinen työskentely 121 t.

Opiskelijan on mahdollista kirjoittaa tentin aihealueelta vähintään 10 sivun mittainen essee (vapaaehtoinen), jonka hyväksytystä suorittamisesta saa tenttiin (max. 50 p.) 5 pistettä. Lisäpisteitä ei huomioida tentin hyväksymisrajan saavuttamisessa, vaan ainoastaan tentin arvosanaa määrättäessä.

Katso tarkemmat tiedot syyslukukauden aikatauluista, suoritustavoista ja oppimateriaaleista Peppi-oppaasta.

Opintojakso lakkaa 31.12.2023.

• Tarkista ennen ilmoittautumista ja opintomaksun maksamista, että suorituskertoja on jäljellä vähintään kaksi (mahdollistaa uusinnan).
  • Tarkista opintojaksokohtaiset sitovat ilmoittautumisajat Pepistä (tentit, opetus, tehtävänpalautus).
  • Huomioi, että opiskeluoikeus ei siirry välittömästi opintotietojärjestelmään Peppiin (max. 10 vrk viive) eli et heti pääse aktivoimaan käyttäjätunnuksia ja/tai ilmoittautumaan opintojaksoille Pepissä.
  • Opiskeluoikeus päättyy aina viimeistään lukuvuoden päättyessä heinäkuun lopulla riippumatta siitä tehdäänkö ilmoittautuminen syys- vai kevätlukukauden puolella.
  • Opintojaksolle tulee ilmoittautua erikseen sekä Opintopolussa, että Pepissä. Opintopolussa ilmoittautuminen muodostaa Avoimen yliopiston opiskeluoikeuden, Pepissä ilmoittaudut lisäksi erillisten ohjeiden mukaisesti oikeustieteiden laitoksen aikataulutettuun opetukseen, tentteihin, tehtävänpalautukseen jne.
  • Tarkempia ohjeita Peppi-ilmoittautumiseen on opintojen aloitusmoodlessa Oikeustieteiden opinnot, Itä-Suomen avoin yliopisto. Saat sähköpostiin kirjautumislinkin ja kurssiavaimen aloitusohjeissa.

Ilmoittaudu yksittäisille opintojaksoille. Yksittäisen opintojaksojen hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeus päättyy aina lukuvuoden päättyessä viimeistään heinäkuun lopulla.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Päiväopetus
Suomi

Ilmoittaudu

I. Ilmoittautumaan pääset Ilmoittaudu koulutukseen-painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä ostoskoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Maksa opinnot. Saat sähköpostiisi maksulinkin. Maksamalla vahvistat ilmoittautumisen. Maksulinkki on aktiivinen 24 tuntia. Maksun jälkeen saat kaksi erillistä vahvistusviestiä, yksi ilmoittautumispalvelusta ja toinen Paytrail-palvelusta.

III Ohjeet opintojen aloittamiseen tulevat sähköpostiisi 10 päivän kuluessa ilmoittautumisesta. Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat tämän viestin jälkeen myös yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opinto-oikeuden alkaessa.

Mikäli et saa maksulinkkiä tai muita viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-08-07 09:00