Riippuvuuskäyttäytymisen psykologia, lv. 2023-2024

75 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Sisältö

Kurssin aikana opiskelija saa tietoa päihderiippuvuuksista ja niiden muodostumisesta. Lisäksi käydään läpi asiakkaan motivointia muutosprosessin eri vaiheissa sekä muutoksen toteuttamisessa ja retkahduksen ehkäisyssä. Kurssi kehittää opiskelijan asiantuntemusta päihdeongelmien tunnistamisessa ja hoitamisessa.

Tavoite

Opintojakson suoritettuaan opiskelija tunnistaa yleisimmät addiktiot, tuntee ja osaa eritellä päihdeongelmien hoitomahdollisuuksia sekä tuntee konkreettisia työtapoja (esim. motivoiva haastattelu).

Suoritustavat ja arviointiperusteet Exam-tentti tai Moodle-tentti, arviointi 0-5

Oppimateriaalit
Päihdetilastollinen vuosikirja 2019 tai uudempi. Alkoholi ja huumeet. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos. Helsinki: Sosiaaliturva.
Thombs DL, Osborn CJ. Introduction to Addictive behavior: Fourth edition 2013 tai 2019 tai uudempi.

Opettaja Kirsi Honkalampi

Edeltävät opinnot

Psykologian aineopintojen opintojaksoille osallistumisen edellytyksenä on vähintään arvosanalla 3/5 (hyvät tiedot) suoritetut Psykologian perusopinnot (25 op). Mikäli perusopinnot on suoritettu toisessa yliopistossa, tulee siitä toimittaa liite ilmoittautumisen yhteydessä.

Mikäli perusopintojen arvosana on Hyväksytty, tulee opiskelijan osoittaa ilmoittautumisen yhteydessä, että Hyväksytty arvosana vastaa vähintään arvosanaa 3/5 (hyvät tiedot).

Suoritustavat ja arviointiperusteet
Exam-tentti (yliopiston tenttitilassa) tai Moodle-tentti (tehdään omalla kotikoneella, verkkotenttipäiviä kerran kuukaudessa)

Arviointi 0-5

Syyslukukausi 2023

ke 13.09.2023

ke 11.10.2023

ke 15.11.2023

ke 13.12.2023

Kevätlukukausi 2024

ke 17.01.2024

ke 14.02.2024

ke 13.03.2024

ke 17.04.2024

ke 15.05.2024

ke 12.06.2024

Oppimateriaalit

Opettaja Kirsi Honkalampi

Edeltävät opinnot

Ilmoittaudu yksittäisille opintojaksoille. Yksittäisen opintojaksojen hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä suunnittelusihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Kellonajasta riippumaton

Ilmoittautuminen ajalla 2.8.2023-31.5.2024.

Suomi

Ilmoittaudu

Ilmoittautumisohje

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin.

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä suunnittelusihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Opiskelijamäärää ei ole rajoitettu kiintiöin.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-12-08 09:00