Nainen istuu sohvalla ja lukee kirjaa

MOOC: Tietosuoja ja –turva sosiaali- ja terveydenhuollossa 3 op

smart for good
Laajuus:
3 op
Kampus tai kaupunki:
Kategoria:
Toteutusmuoto:
Hinta:
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Tietosuoja- ja turvatoiminnan erityisvaatimukset sosiaali- ja terveydenhuollossa. Toimintaa ohjaava lainsäädäntö. Yksityisyyden suoja. Asiakkaan ja potilaan asema ja oikeudet. Tietosuojan ja -turvan suunnittelu ja kehittäminen. Tietoturvapolitiikka.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:

• tunnistaa keskeiset tietosuoja- ja -turvasäädökset ja -ohjeet
  • antaa esimerkkejä niiden käytännön merkityksestä sosiaali- ja terveydenhuollon tiedonhallinnalle
  • nimetä organisaation toimijat ja niiden tehtävät tietosuojatyössä
  • tunnistaa tietosuojaan ja -turvaan liittyviä riskejä

Kaikille avoin MOOC-verkkokurssi DigiCampuksen alustalla

MOOC-kurssien sisältöjä voit opiskella eri tavoin:

Haluan vain selata materiaalia tai opiskella omatoimisesti, en tarvitse opintopisteitä tai todistusta.

• Kirjautumalla DigiCampus-ympäristöön vierailijana voi opiskella kurssin materiaaleja, mutta ei voi tehdä tehtäviä. Tästä ei jää suoritusjälkeä kurssialueelle.
  • Kirjautumalla DigiCampus-ympäristöön Google-tunnuksilla tai korkeakoulusi Haka-tunnuksilla voit jatkaa siitä mihin jäit edellisellä kirjautumisella, ilman ilmoittautumista opintojakson opiskelijaksi yliopiston kautta.
  • Tutustu kurssiin DigiCampuksessa

Haluan suorittaa opintopisteytettyinä opintoina ja saada todistuksen.

• Avoimen yliopiston opiskelijana saat opintosuorituksen ja opintopisteytetyn todistuksen

Olen Itä-Suomen yliopiston opiskelija.

• Itä-Suomen yliopiston tutkinto-opiskelijana voit ilmoittautua opintojaksolle Pepin kautta.
  • Itä-Suomen yliopiston jatkuvan oppijan opinto-oikeudella voit ilmoittautua opintojaksolle Pepin kautta.
  • Itä-Suomen yliopiston tutkinto-opiskelijat ja jatkuvan oppijan opinto-oikeudella opiskelevat saavat kurssien suoritusmerkinnän ja opintopisteet maksutta.