Monikulttuurisuus ja muuttoliikkeet, sähköinen tentti, lv. 2023-2024

Hinta:
75 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Opintojakso on suoritettavissa 31.7.2024 saakka, jonka jälkeen se jää tauolle avoimen yliopiston tarjonnasta.

Sisältö:

Kurssilla käsitellään monikulttuurisuutta, monimuotoisuutta ja ylirajaisuutta liittyen globalisaatioon, muuttoliikkeisiin, etnisyyteen ja kansallisuuteen.

Osaamistavoitteet:
Kurssin suoritettuaan opiskelija:
- on perehtynyt maahanmuutosta ja monikulttuurisuudesta käytävään tieteelliseen keskusteluun tunnistaa muuttoliikkeisiin, etnisyyteen, nationalismiin, monimuotoisuuteen ja ylirajaisuuteen liittyviä monikulttuurisuuden kysymyksiä
- on saanut työelämässä ja yhteiskunnallisessa keskustelussa tarvittavia valmiuksia liittyen maahanmuuttoon ja monikulttuurisuuteen

Geneeriset taidot: etiikka, kansainvälisyys, kestävyys ja vastuullisuus, kriittinen ajattelu, oman asiantuntijuuden tunnistaminen ja kehittäminen

Suoritustavat:

Kirjatentti. Kirjatentti suoritetaan Exam-tenttinä: ks. tarkemmin Exam-tenttiohjeet.  Opintojakson tenttiminen kirjatenttinä on mahdollista koko lukuvuoden.

Oppimateriaali:

Sähköiseen tenttiin opiskelija valitsee viidestä kirjasta kolme tentittäväksi:

KUORTTI, J., LEHTONEN, M. & LÖYTTY, O. (toim.), Kolonialismin jäljet. Keskustat, periferiat ja Suomi;
RASTAS, A. & KOIVUNEN, L. (toim.) (2021) Marginaaleista museoihin. Tampere: Vastapaino.
MALKKI, L., Kulttuuri, paikka ja muuttoliike;
PUURONEN, V., Rasistinen Suomi
KESKINEN, S., SEIKKULA, M. & MKWESHA, F. (toim.), Rasismi, valta ja vastarinta.

Suoritustavat:
Sähköinen tentti.

Arvosteluperusteet:
Kurssikirjallisuuden keskeisten sisältöjen omaksuminen ja hallinta.

Opintojakson hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit. Jos opintojakson opetukseen voi ilmoittautua jatkuvasti, opiskeluoikeusaika on 1.8.2023 - 30.7.2024.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Kellonajasta riippumaton

Opintojakso suoritettavissa Exam-tenttinä koko lukuvuoden 23-24. Sähköinen tentti EXAMissa. Opiskelijan ohjeet ovat Kamussa.

Ilmoittautuminen opiskelijaksi 30.5.2024 mennessä.

Löydät Pepin Opinto-oppaasta (HUOM. avautuu uuteen välilehteen) opintojakson aikataulut.

Suomi

Ilmoittaudu

Ilmoittautumisessa on järjestelmävaihdoksen vuoksi lyhyt katko. Ilmoittautuminen avautuu uudestaan perjantaina 8.12.2023 klo 9.00.

Ilmoittautumisohje

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin.

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-12-08 09:00