Mielenterveyden ja hyvinvoinnin sosiaalipsykologia, lv. 2023-2024

Hinta:
75 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Tämä opintojakso kuuluu Sosiaalipsykologian aineopintokokonaisuuteen (yhteiskuntatieteet).

Edeltävät opinnot: Sosiaalipsykologian perusopinnot

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija

• tuntee mielenterveyden ja hyvinvoinnin kytköksiä sosiaalisiin tekijöihin
  • osaa soveltaa sosiaalipsykologista tietoa mielenterveyden ja hyvinvoinnin edistämiseen.

Geneeriset taidot: kriittinen ajattelu, etiikka, oman asiantuntijuuden tunnistaminen ja kehittäminen.

Sisältö

Sosiaalipsykologisen mielenterveys- ja hyvinvointitutkimuksen keskeiset suuntaukset ja niiden soveltaminen aihepiiriin liittyen kysymysten kriittiseen tarkasteluun ja hyvinvoinnin edistämiseen.

Opetus ja suoritustavat

Opintojakso suoritetaan monimuotoisena verkkokurssina Moodle-oppimisympäristössä 18.9. - 11.12. Verkkoluentojen itsenäinen opiskelu, viikkotehtävien suorittaminen (sisältää opettajan osoittaman materiaalin opiskelu), tenttikirjallisuuden itsenäinen opiskelu, verkkotentti.

Ilmoittautuminen viimeistään 8.9.2023 mennessä.

Vaihtoehtoiset verkkotenttipäivät: 23.10., 13.11., 11.12.2023.

Arviointi: 0-5, arvosana määräytyy tentin arvosanan (H-5, 50 %) sekä viikkotehtävien arvosanojen keskiarvon perusteella (H-5, 50 %), viikkotehtävät (HYV-HYL).

Opettaja: Emma Nortio

Oppimateriaali:

• Brinkmann, S.  Diagnostic cultures. New edition. Routledge, 2016
  • Allen, J. The psychology of happiness in the modern world: a social psychological approach. Springer Publishing Company, 2018.
  • Browne , T. K.: Depression and the self. Cambridge University Press 2017.

Näiden lisäksi opiskellaan viikkotehtäviin liittyvä materiaali, jonka opettaja jakaa kurssin alussa oppimisymäristössä.

Lisätiedot:

Opintojakson enimmäisosallistujamäärä on 50, josta 15 paikkaa on avoimen yliopiston opiskelijoille.

Opiskelijat saavat verkkokurssille kirjautumisohjeet ilmoittautumisajan päätyttyä ennen opintojakson aloituspäivää. Ohjeet lähetetään UEF-opiskelijasähköpostiin. Ohjeet UEF-tunnusten ja opiskelijasähköpostin käyttöönottoon saat ilmoittautumisen jälkeen.

Huomioithan, että tämä opintojakso on aikataulutettu. Opintojaksolle on ilmoittauduttava viimeiseen ilmoittautumispäivään mennessä.

Ilmoittaudu yksittäisille opintojaksoille. Yksittäisen opintojaksojen hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot.

Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit. Jos opintojakson opetukseen voi ilmoittautua jatkuvasti, opiskeluoikeusaika on 1.8. - 30.7.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Kellonajasta riippumaton

Verkkokurssi: 18.9. - 11.12.

Vaihtoehtoiset verkkotenttipäivät: 23.10., 13.11., 11.12.2023

Opintojakso ei sisällä reaaliaikaisesti läsnäoloa vaativaa verkko-opetusta tai lähiopetusta.

Suomi

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset "Ilmoittaudu koulutukseen"-linkistä. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä ostoskoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Maksa opinnot. Saat sähköpostiisi maksulinkin. Maksamalla vahvistat ilmoittautumisen. Maksulinkki on aktiivinen 24 tuntia. Maksun jälkeen saat kaksi erillistä vahvistusviestiä, yksi ilmoittautumispalvelusta ja toinen Paytrail-palvelusta.

III Ohjeet opintojen aloittamiseen tulevat sähköpostiisi seitsemän päivän kuluessa ilmoittautumisesta. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opinto-oikeuden alkaessa.

Mikäli et saa maksulinkkiä tai muita viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-08-08 09:00