Media ja arkielämä, esseet, lv. 2023-2024

Hinta:
75 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Tämä opintojakso kuuluu Mediakulttuurin ja viestinnän perusopintoihin (humanistiset tieteet). HUOM.! Mediakulttuurin ja viestinnän perusopinnot ovat suoritettavissa 31.7.2024 saakka, jonka jälkeen opintokokonaisuus jää tauolle avoimen yliopiston tarjonnasta.

Oman arjen mediamaiseman tarkastelu. Median osuus ja merkitys omassa arjessa. Oma mediankäyttö suhteessa mediankäyttötilastoihin. Audiovisuaalinen media ja sen tuotteet omassa arjessa. Audiovisuaalisen mediatuotteen analyyttinen tarkastelu.

Suoritustapa

Itsenäinen työskentely, lukeminen ja kirjoittaminen. Suoritettavissa koko lukuvuoden.

Kirjallisuus, oheismateriaali ja esseet: opiskelijan omatoiminen työskentely 135 t. Tehtävänanto, oheismateriaali ja tieto tarvittavasta kirjallisuudesta löytyy Moodlesta. Pyydä kurssiavain sähköpostitse vastuuopettaja Pertti Kuittiselta (pertti.kuittinen ät uef.fi) ilmoittautumisen ja opintomaksun maksamisen jälkeen.

Kirjallisuus

Ilmoitetaan tehtävänannon yhteydessä.

Tutustu opintojaksoon ja sen aikatauluihin Peppi-oppaassa (HUOM. aukeaa uuteen välilehteen).

Suoritustapa

Opintojakson suoritettuaan opiskelija

• osaa tuottaa ytimekkään kokonaisesityksen arjen mediamaisemastaan
  • osaa analysoida omakohtaisia mediankäyttökokemuksiaan ja median osuutta arjessaan
  • osaa suhteuttaa ja vertailla omaa mediankäyttöään suomalaisten keskimääräiseen mediankulutukseen
  • kykenee tarkastelemaan analyyttisesti omaan arkeensa liittyvää audiovisuaalista mediaa ja sen tuotteita
  • osaa soveltaa opintojaksolla oppimaansa ja tuottaa tältä pohjalta kaksi lähdemateriaaliin tukeutuvaa, selkeää kirjallista esitystä.

Opintojakson työelämärelevanssisisältö:

• lähteiden käyttö ja lähdekritiikki
  • ohjeiden mukaisen tekstin itsenäinen tuottaminen, kirjallinen argumentointi
  • kuormittumisen hallinta: oman toiminnan arviointi; kyky säädellä omaa toimintaa, toimintakykyä ja jaksamista
  • medialukutaito: kyky analysoida ja arvioida mediasisältöjä
  • itsensä johtaminen ja ajankäytön suunnittelu
  • perustoimisto-ohjelmien käyttötaidot.

I Ilmoittautumaan pääset "Ilmoittaudu koulutukseen"-linkistä. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä ostoskoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Maksa opinnot. Saat sähköpostiisi maksulinkin. Maksamalla vahvistat ilmoittautumisen. Maksulinkki on aktiivinen 24 tuntia. Maksun jälkeen saat kaksi erillistä vahvistusviestiä, yksi ilmoittautumispalvelusta ja toinen Paytrail-palvelusta.

III Ohjeet opintojen aloittamiseen tulevat sähköpostiisi seitsemän päivän kuluessa ilmoittautumisesta. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa maksulinkkiä tai muita viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio.

Kellonajasta riippumaton

Periodit 1–4. Itsenäinen työskentelyaikataulu. Tehtävänannossa ilmoitetaan esseiden palautuksen määräpäivät syksyn ja kevään osalta. Opintojakson voi suorittaa myös kesäopintoina.

Suomi

Ilmoittautumisohje

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-12-08 09:00