Markkinoinnin johtaminen, lv. 2025-2026, verkko-opinnot
- Laajuus:
- 6 opintopistettä
- Kampus tai kaupunki:
- -
- Kategoria:
- Liiketalous ja kansainvälisyys
- Toteutusmuoto:
- Verkko-opetus
- Hinta:
- 120 € (alv 0%)
Osaamistavoitteet
Opiskelija:
- ymmärtää kokonaisvaltaisesti markkinoinnin johtamisen viitekehyksen strategiatasolta aina
käytännön toimenpiteisiin ja niiden vaikutuksiin saakka
- tiedostaa perinteisten markkinointiohjelmien sekä suhdemarkkinoinnin vaikutukset yrityksen
kilpailukykyyn
- ymmärtää markkinatutkimuksen sekä markkinoinnin kontrolloinnin roolin osana markkinoinnin
suunnittelua ja johtamista
- osaa soveltaa markkinoinnin päätöksentekoon tarvittavia apuvälineitä ja analyysejä toiminnan
kehittämiseksi
- osaa analysoida markkinointistrategian ja toimenpiteiden onnistuneisuutta sisäisiä ja ulkoisia
tietolähteitä apuna käyttäen
Geneeriset taidot: Johtaminen ja kehittäminen, kriittinen ajattelu.
Verkko-opinnot
Sisältö
- Markkinoinnin toimintaympäristön ja kilpailutilanteen arviointi
- Markkinoinnin strateginen suunnitteluprosessi
- Markkinoinnin kilpailukeinojen ja suhdemarkkinoinnin hyödyntäminen
- Markkinoinnin organisointi ja kontrollointi
Suoritustapa
Verkkoluennot – ja materiaali, tentti ja harjoitustyö. Opinnot suoritetaan verkko-opintoina perehtymällä oppimateriaaliin ja palauttamalla oppimistehtäviä. Opiskelu on täysin itsenäistä. Akateeminen opiskelu edellyttää itseohjautuvuutta, hyviä opiskeluvalmiuksia sekä suunnitelmallisuutta. Opintojaksolla on vaihtoehtoisia suoritusajankohtia, joista valitset itsellesi sopivan. Uusiminen tai korottaminen tapahtuu myös lukuvuodelle määrättyinä ajankohtina. Huomioi suoritusajankohdat opintojen suunnittelussa.
Vaihtoehtoiset verkkotenttipäivät lukuvuosi 2025 -2026: tentit klo 13-17
7.11.2025, 9.12.2025 (oppimisteht. palatus 31.12.2025),
6.2.2026 (oppimisteh. palautus 28.3.2026),
24.4.2026 (oppimisteht. palautus 29.5.2026 ja 31.7.2026)
Harjoitustehtävän palautus hyväksytyn tentin jälkeen.
Opintojakson oppimisympäristö avautuu viimeistään syyskuun alussa.
Kirjallisuus:
- Hollesen, S. (2019). Marketing management. A relationship approach. 4rd ed. tai uudempi painos. Luentomoniste ja -materiaali verkkoympäristössä.
- materiaali verkkoympäristössä.
Opettaja
Sasu Tuominen
Arviointi
0–5.
Lisätiedot
Opintojakso on aineopintotasoinen. Opintojakson voi sisällyttää Markkinoinnin perusopintoihin.
Opiskeluoikeus on voimassa ilmoittautumishetkestä lukuvuoden loppuun (heinäkuun 2026) saakka. Käytännössä suorittaminen tapahtuu opintojaksolla ilmoitettujen suoritusajankohtien puitteissa.
Aloitusohje tulee sähköpostitse, kun ilmoittautumisesi on käsitelty. Kirjaudu aloitusohjeiden mukaisesti Avoimen yliopiston kauppatieteiden opintoyhteisöön (elearn/Moodle). Sieltä löydät yleisiä ohjeita opiskeluun, linkit opintojaksojen kurssiympäristöihin ja kurssiavaimet.
Ohjaus
Neuvomme ja opastamme sinua mielellämme jo opintojen suunnittelussa ja kaikissa opintojen vaiheissa. Voit olla yhteydessä sähköpostitse, puhelimitse tai voit varata keskusteluajan etäohjaukseen
Katso ohjeita opiskeluun avoimessa yliopistossa
Kauppatieteiden opintoinfo on to 28.8.2025 klo 17.00-18. Linkki infoon.
Yksittäisen opintojakson hinta on 20 € / opintopiste, ja opintokokonaisuuksille 15 € / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2025–2026.
Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot
Kirjallisuuden hankinta-/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.
Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutuskoordinaattoriin; katso yhteystiedot alla.
Opintojakso on joustavasti tarjolla lukuvuoden aikana ja voit aloittaa opinnot itsellesi sopivana ajankohtana. Opintojaksossa on vaihtoehtoisia suoritusajankohtia, joista voit valita itsellesi sopivan ja suorittaa muutoin opintoja omassa aikataulussa itsenäisesti.