Lähestymistapoja viestinnän tutkimukseen, esseet, lv. 2023-2024

Hinta:
75 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Tämä opintojakso kuuluu pakollisena opintojaksona mediakulttuurin ja viestinnän perusopintoihin ja valinnaisena opintojaksona kulttuurintutkimuksen väyläopintoihin (humanistiset tieteet). HUOM.! Mediakulttuurin ja viestinnän perusopinnot ovat suoritettavissa 31.7.2024 saakka, jonka jälkeen opintokokonaisuus jää tauolle avoimen yliopiston tarjonnasta.

Alan tutkimuksen keskeiset teemat, näkökulmat ja tarkastelun kohteet.

Suoritustavat:

Itsenäinen työskentely, lukeminen ja kirjoittaminen.

Kirjallisuus ja esseet: opiskelijan omatoiminen työskentely 135 t. Tehtävänanto löytyy Moodlesta. Pyydä kurssiavain sähköpostitse vastuuopettaja Pertti Kuittiselta (pertti.kuittinen ät uef.fi) opintojaksolle ilmoittautumisen ja opintomaksun maksamisen jälkeen. Itsenäinen työskentelyaikataulu.

Tutustu opintojaksoon ja sen aikatauluihin Peppi-oppaassa (HUOM. aukeaa uuteen välilehteen).

Alan tutkimuksen keskeiset teemat, näkökulmat ja tarkastelun kohteet.

Suoritustapa:

Itsenäinen työskentely, lukeminen ja kirjoittaminen.

Kirjallisuus ja esseet: opiskelijan omatoiminen työskentely 135 t. Tehtävänanto löytyy Moodlesta. Pyydä kurssiavain sähköpostitse vastuuopettaja Pertti Kuittiselta (pertti.kuittinen ät uef.fi) ilmoittautumisen ja opintomaksun maksamisen jälkeen. Tehtävänannossa ilmoitetaan harjoitustehtävien palautuksen määräpäivät. Oppimateriaalit ilmoitetaan tehtävänannon yhteydessä.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija

• osaa hahmottaa viestintää monimuotoisena ilmiönä
  • osaa tunnistaa alan tutkimuksessa eri aikoina kehittyneitä keskeisiä teemoja, näkökulmia ja tutkimuskohteita
  • osaa tarkastella mediaa erilaisten lähestymistapojen avulla
  • kykenee arvioimaan pääpiirteittäin alan tutkimuksellisia lähestymistapoja
  • osaa esittää oppimansa selkeässä kirjallisessa muodossa.

Opintojakson työelämärelevanssisisältö:

• lähteiden käyttö ja lähdekritiikki
  • ongelman pohtiminen eri näkökulmista
  • laajojen kokonaisuuksien hallinta ja muodostaminen omaksi tekstiksi
  • kirjallinen argumentointi
  • itsensä johtaminen ja ajankäytön suunnittelu
  • perustoimisto-ohjelmien käyttötaidot.

Yksittäisen opintojakson hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alta.

Kellonajasta riippumaton

Itsenäinen työskentelyaikataulu.

Suomi

Ilmoittautumisohje

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-12-08 09:00