Kuluttajakäyttäytyminen, lv. 2025-2026, verkko-opinnot
- Laajuus:
- 6 opintopistettä
- Kampus tai kaupunki:
- -
- Kategoria:
- Liiketalous ja kansainvälisyys
- Toteutusmuoto:
- Verkko-opetus
- Hinta:
- 120 € (alv 0%)
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
• kuvata kuluttajan sisäisiä ja kulutusympäristöön liittyviä tekijöitä, jotka muovaavat kulutusta ja kuluttajien toimintaa
• määritellä kuluttajakäyttäytymisen peruskäsitteet ja lähestymistavat
• tunnistaa, eritellä ja analysoida kuluttajia ja kulutusta koskevaa tietoa
• arvioida yrityksen markkinointipäätöksiä kuluttajakäyttäytymisen näkökulmasta
• ratkaista kuluttajakäyttäytymiseen liittyviä ajankohtaisia ongelmia
Geneeriset taidot: Kriittinen ajattelu, Oman asiantuntijuuden tunnistaminen ja kehittäminen, Vuorovaikutus ja viestintä
Verkko-opinnot.
Sisältö: Kulutuskulttuurit, arvot ja asenteet, päätöksenteko, kuluttajien kognitiiviset ja affektiiviset prosessit, kokemuksellinen kuluttaminen, asiakaslähtöinen markkinointi.
Suoritustapa: Verkkototeutus: Itsenäinen työskentely 112 t, Moodleen palautettava tehtävä 48 t, kuusi osatenttiä 2 t.
Opintojakso on suoritettavissa tammi- toukokuussa. Kuusi osatenttiä voit suorittaa omassa aikatulussa ja lisäksi kirjoitat oppimispäiväkirjan.
Opiskelu on täysin itsenäistä. Akateeminen opiskelu edellyttää itseohjautuvuutta, hyviä opiskeluvalmiuksia sekä suunnitelmallisuutta. Opintojaksolla on vaihtoehtoisia suoritusajankohtia, joista valitset itsellesi sopivan. Uusiminen tai korottaminen tapahtuu myös lukuvuodelle määrättyinä ajankohtina. Huomioi suoritusajankohdat opintojen suunnittelussa.
Oppimisympäristö avautuu viikolla 3.
Oppimispäiväkirjan vaihtoehtoiset palautusajankohdat lv 2025-2026: ilmoitetaan myöhemmin
Kirjallisuus:
1. Solomon, M. R., Hogg, M. K., Askegaard, S. & Bamossy, G. 2019. Consumer behavior: A European perspective. 7th edition. Harlow: Pearson Education (saatavilla myös e-kirjana)
2. Artikkelit ja muu materiaali.
Opettaja
Nino Ruusunen
Arviointi
tehtävä HYV-HYL, tentti 100 % arviointi 0-5.
Edeltävät opinnot
Markkinoinnin perusteet
Lisätietoja
Opintojakso on aineopintotasoinen. Opintojakso kuuluu Markkinoinnin perusopintoihin, Markkinointi ja vähittäiskauppa aineopintoihin.
Opiskeluoikeus on voimassa ilmoittautumishetkestä lukuvuoden loppuun (heinäkuun 2026) saakka. Käytännössä suorittaminen tapahtuu opintojaksolla ilmoitettujen suoritusajankohtien puitteissa.
Aloitusohje tulee sähköpostitse, kun ilmoittautumisesi onkäsitelty. Kirjaudu aloitusohjeiden mukaisesti Avoimen yliopiston kauppatieteiden opintoyhteisöön (elearn/Moodle). Sieltä löydät yleisiä ohjeita opiskeluun, linkit opintojaksojen kurssiympäristöihin ja kurssiavaimet.
Ohjaus
Neuvomme ja opastamme sinua mielellämme jo opintojen suunnittelussa ja kaikissa opintojen vaiheissa. Voit olla yhteydessä sähköpostitse, puhelimitse tai voit varata keskusteluajan etäohjaukseen
Katso ohjeita opiskeluun avoimessa yliopistossa
Kauppatieteiden opintoinfo on to 28.8.2025 klo 17.00-18. Linkki infoon.
Yksittäisen opintojakson hinta on 20 € / opintopiste, ja opintokokonaisuuksille 15 € / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2025–2026.
Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot
Kirjallisuuden hankinta-/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.
Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutuskoordinaattoriin; katso yhteystiedot alla.
Opintojakso on suoritettavissa omassa tahdissa tammi-toukokuussa.