Kulttuurintutkimuksen perusteet, oppimistehtävät, lv. 2023-2024

Hinta:
75 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Tämä opintojakso kuuluu Kulttuurintutkimuksen väyläopintoihin (humanistiset tieteet).

Kurssilla käsitellään kulttuurin käsitteen moninaisuutta sekä muita kulttuurintutkimuksen keskeisiä käsitteitä, samoin kuin kulttuurintutkimuksen tieteenfilosofista perustaa, historiallisia linjoja ja teoreettista kehitystä sekä tutkimuksen uudempia suuntauksia ja kohdennuksia nykykulttuuriin.

Suoritustavat:

1) Luennot ja luentokuulustelu sekä kurssiin liittyvät tehtävät. Opintojakso suoritetaan osallistumalla lähiopetukseen Joensuun kampuksella (luennot, tehtävät).

2) Itsenäisesti suoritettavan oppimistehtävien suorittamisesta sovitaan opintojakson vastuuopettajan kanssa.

Tutustu opintojaksoon ja sen aikatauluihin Peppi-oppaassa (HUOM. aukeaa uuteen välilehteen).

Suoritustapa:

Itsenäisesti suoritettavan oppimistehtävien suorittamisesta sovitaan opintojakson vastuuopettajan (Tuulikki Kurki) kanssa ilmoittautumisen ja opintomaksun maksamisen jälkeen.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija

• tunnistaa kulttuurintutkimuksen keskeiset lähestymistavat ja käsitteet
  • on saanut johdatuksen kulttuurintutkimuksen tieteenfilosofiseen perustaan
  • tuntee kulttuurintutkimuksen oppihistoriaa
  • tunnistaa tutkimuksen merkityksen nykykulttuurin ilmiöiden ymmärtämisessä
  • on saanut käsityksen siitä, miten kulttuurintutkimuksen tietoa voidaan soveltaa yhteiskunnassa.

Yksittäisen opintojakson hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alta.

Kellonajasta riippumaton

Itsenäisesti suoritettava oppimistehtävä.

Suomi

Ilmoittautumisohje

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-12-08 09:00