Kulttuurintutkimuksen näkökulmia, opintopiiri/essee, lv. 2023-2024

Hinta:
75 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Tämä opintojakso kuuluu Kulttuurintutkimuksen väyläopintoihin (humanistiset tieteet).

Lukupaketti kulttuurintutkimuksellista kirjallisuutta.

Suoritustavat:

1) Opiskelijoiden keskinäinen opintopiiri tai erikseen sovittaessa essee. Suoritustavasta sovitaan vastuuopettajan (Anna Kinnunen) kanssa. Opintopiirisuoritusten ohjeet löytyvät opintojakson eLearnista. Linkin ja avaimen ympäristöön saa opintojakson vastuuopettajalta.

2) Sähköinen Exam-tentti.

Oppimateriaali:

Tentitään kohdat I-II:
I
Anna Rastas, Laura Huttunen & Olli Löytty (toim.), Suomalainen vieraskirja. Kuinka käsitellä monikulttuurisuutta. Tampere: Vastapaino, 2005. 227 s.

Yksi seuraavista teoksista:
Honkasalo, Marja-Liisa: Reikä sydämessä. Sairaus pohjoiskarjalaisessa maisemassa. Tampere: Vastapaino, 2008. 270 s.
TAI
Kinnunen, Taina: Pyhät bodarit. Yhteisöllisyys ja onni täydellisessä ruumiissa. Helsinki: Gaudeamus 2001.
TAI
Paju, Elina: Lasten arjen ainekset. Etnografinen tutkimus materiaalisuudesta, ruumiillisuudesta ja toimijuudesta päiväkodissa. Helsinki: Tutkijaliitto 2013. 228 s.

Tutustu opintojaksoon ja sen aikatauluihin Peppi-oppaassa (HUOM. aukeaa uuteen välilehteen).

Lukupaketti kulttuurintutkimuksellista kirjallisuutta.

Suoritustapa:

Opiskelijoiden keskinäinen opintopiiri, tai erikseen sovittaessa essee. Suoritustavasta sovitaan vastuuopettajan (Anna Kinnunen) kanssa ilmoittautumisen ja opintomaksun maksamisen jälkeen.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija

• on tutustunut ajankohtaiseen suomenkieliseen kirjallisuuteen kulttuurintutkimuksen koulutusohjelman erikoistumisalojen ja perinteentutkimuksen alalta
  • osaa kertoa käsitteistä ja erilaisia kulttuuri-ilmiöitä koskevista tutkimuskeskusteluista
  • on saanut näkökulmia kulttuurintutkimuksen yhteiskunnalliseen merkitykseen ja tehtävään
  • osaa valmistautua tenttiin, hallita ajankäyttöään ja seuloa laajoista asiakokonaisuuksista pääsisällöt
  • on harjaantunut ryhmätyöskentelyyn ja oppinut sosiaalisia taitoja.

Yksittäisen opintojakson hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alta.

Kellonajasta riippumaton
Suomi

Ilmoittautumisohje

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-12-08 09:00