Kirjallisuuden peruskurssi, sähköinen tentti, lv. 2023-2024

Hinta:
75 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Tämä opintojakso kuuluu valinnaisena opintojaksona Kulttuurintutkimuksen opintokokonaisuuteen, Englannin kielen ja kulttuurin perusopintoihin ja Ruotsin kielen perusopintoihin (humanistiset tieteet).

Kurssi käsittelee kirjallisuudentutkimuksen lähtökohtia ja kirjallisuusanalyysin keskeisiä käsitteitä.

Suoritustavat:

1) Luentokurssi syyslukukaudella Joensuun kampuksella.

2) Kirjatentti. Suoritetaan sähköisenä Exam-tenttinä: ks. tarkemmin Exam-tenttiohjeet.  Opintojakson tenttiminen kirjatenttinä mahdollista koko lukuvuoden.

Oppimateriaali:

• Luentokurssi: Kurssilla ilmoitettu oheismateriaali

Opintojaksosta toteutetaan toisen asteen sopimusoppilaitosten opiskelijoille yhteistyönä luentokurssi 2122112a Kirjallisuuden peruskurssi (2 op). Opintojakso on täydennettävissä 5 opintopisteen laajuiseksi opiskelijan aloittaessa yliopisto-opinnot 3 opintopisteen kirjatentillä.

Tutustu opintojaksoon ja sen aikatauluihin Peppi-oppaassa (HUOM. aukeaa uuteen välilehteen).

Suoritustavat:

Kirjatentti. Kirjatentti suoritetaan Exam-tenttinä: ks. tarkemmin Exam-tenttiohjeet.  Opintojakson tenttiminen kirjatenttinä on mahdollista koko lukuvuoden.

Oppimateriaali:

• Kirjatentti: ALANKO ja KÄKELÄ-PUUMALA (toim.), Kirjallisuudentutkimuksen peruskäsitteitä, s. 64– 289 ja MÄKIKALLI ja STEINBY (toim.), Johdatus kirjallisuusanalyysiin. Opiskelijat, joiden äidinkieli ei ole suomi, voivat suorittaa kurssin englannin kielellä tenttimällä seuraavat teokset: KLARER, An Introduction to Literary Studies s. 1–132 ja BRILLENBURG WURTH ja RIGNEY, The Life of Texts s. 1- 274.
  • Luentokurssi: Kurssilla ilmoitettu oheismateriaali

Yksittäisen opintojakson hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alta.

Kellonajasta riippumaton
Suomi
Englanti

Book exam: Finnish or english. The course also has a lecture course, which is held in Finnish.

Ilmoittaudu

Ilmoittautumisohje

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-12-08 09:00