puita

Kestävä kehitys ja ympäristövastuu terveydenhuollossa

Tilauskoulutus ja valmennus
Kuinka terveydenhuollon ympäristövastuullisuutta voidaan systemaattisesti kehittää?
Tule kehittämään omaa ympäristöosaamistasi koulutuksessamme.
smart for good
  • Sosiaali ja terveysala
Laajuus:
Kampus tai kaupunki:
Kategoria:
Sosiaali- ja terveysala
Toteutusmuoto:
Monimuoto
Hinta:
0 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Terveydenhuollon palvelut vaikuttavat merkittävästi ympäristöön, ihmiseen ja terveyteen ja toisinpäin. Terveydenhuollon palveluilla on todettu olevan merkittävä ympäristökuorma, joten palveluiden systemaattinen ja kestävä kehittäminen ovat ajankohtaisia.

Sisältö:

• Kestävän kehityksen ja ympäristövastuun edistäminen sosiaali- ja terveydenhuollossa
  • Kiertotalouden soveltaminen sosiaali- ja terveyspalveluissa
  • ilmastonmuutoksen ja ympäristön terveysvaikutusten ymmärtäminen
  • Ympäristön rooli hyvinvoinnin ja terveyden edistämisessä sosiaali- ja terveysalalla
  • Ymmärtää sosiaali- ja terveyspalveluiden vaikutukset ilmastonmuutokseen
  • Ilmastonmuutoksen ja terveyden välisen suhteen arvioiminen
  • Kriittisen ajattelun kehittäminen palveluiden ympäristövastuun arvioinnissa
  • Ympäristövastuullisten palveluiden kehittäminen ja soveltaminen omaan työhön kiertotalousmallin avulla

Sosiaali- ja terveyspalveluissa toimivat.

Koulutuksen aika, paikka ja laajuus sovitaan tilaajan kanssa. Ota yhteyttä, niin suunnitellaan teille sopiva kokonaisuus.

Tilauskoulutus. Pyydä tarjous.

iira tiitta

Iira Tiitta

Iira Tiitta (TtM, SH, tohtorikoulutettava) on ainutlaatuinen ja kansallisesti ja kansainvälisesti kokenut kouluttaja sekä valmentaja. Hänen intohimonsa ja tutkimustyönsä keskittyvät ympäristön ja ilmastonmuutoksen terveysvaikutuksiin sekä mahdollisuuteen sisällyttää ilmastonmuutos systemaattisesti osaksi sairaanhoitajien koulutusta.

piispanen

Ville-Veikko Piispanen

Tutkimuspäällikkö

Itä-Suomen yliopisto

"Missioni on luoda uutta tietoa ja ymmärrystä yhteiskunnan kestävyystransitiosta yrittäjyyden näkökulmasta. Minua kiinnostaa miten yrittäjät sekä yritykset pyrkivät luomaan ja muokkaamaan liiketoimintaansa kohti kestävää kiertotaloutta. Luoden uusia kestäviä liiketoimintamahdollisuuksia, liiketoimintamalleja sekä innovaatioita he tarjoavat keinoja ratkaisemaan syvälle juurtuneita taloudellisia, sosiaalisia ja ympäristöllisiä ongelmia, kuten ilmastonmuutosta ja kestävää resurssien käyttöä. Toimin tutkimuspäällikkönä Kauppatieteiden laitoksella Innovaatiojohtamisen tutkimusryhmässä (INNO) sekä RESOURCE (Sustainable Resource Society: Circular Economy, Energy and Raw Materials) tutkimusyhteisössä."